سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

موارد مثبت آزمایش کرونا در اصفهان به صفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد مثبت و قطعی ابتلا به کرونا در بین نمونه آزمایش‌های گرفته شده در شبانه‌روز گذشته در استان اصفهان به صفر رسید.

پژمان عقدک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت ابتلا به کرونا در استان در شبانه روز گذشته  از ۶۶ نمونه آزمایش کرونا که از افراد مُحتمل به این بیماری گرفته شد، نتیجه آزمایش هیچکدام مثبت نبود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: موارد مثبت و قطعی ابتلا به کرونا در ۲ هفته گذشته نیز در روز‌های ۲۰ و ۲۲ آبان به صفر رسیده بود.

او با بیان‌اینکه آمار کرونا در استان اصفهان در هفته اخیر نسبت به ۲ هفته گذشته، نصف شده است، اظهار داشت: در ۲ هفته گذشته تعداد افراد محتمل به بیماری کووید-۱۹ بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود که در هفته گذشته به ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر رسید و این آمار دیروز به ۶۶ نفر کاهش یافت.

عقدک با اشاره به کاهش افراد دارای علائم کووید-۱۹ و نتیجه مثبت و قطعی آزمایش‌های کرونا در استان در هفته اخیر اضافه کرد: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها نیز از حدود ۱۴۰ به ۷۰ نفر کاهش یافته است.

او ادامه داد: تعداد بیماران کرونایی بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نیز از حدود ۲۰ تا ۲۵ نفر به ۱۰ تا ۱۵ نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رنگ‌بندی جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نیز نسبت به هفته گذشته بهبود یافت و فقط یک شهرستان نارنجی (وضعیت پُرخطر) در استان داریم در حالی که هفته گذشته ۲ شهرستان در این وضعیت داشتیم.

او افزود: تعداد شهرستان‌های زرد (وضعیت کم‌خطر) از هفت به ۶ مورد کاهش یافت و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی (عادی) قرار دارد.

عقدک با بیان اینکه شیوع بیماری آنفلوآنزا نیز در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از هر یکصد بیمار مراجعه کننده با علائم بیماری‌های تنفسی فصلی، ۳۰ تا ۳۵ درصد مُبتلا به آنفلوآنزا و کمتر از ۵ درصد مبتلا به کرونا هستند و بقیه آن‌ها سرماخوردگی عادی دارند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ۲۸ آبان منتشر شد، تعداد نمونه‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ نفر، موارد مثبت مُبتلای قطعی (تعداد نمونه مثبت در ۲۴ ساعت گذشته) صفر، تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۰ نفر و جمع کل بستری‌ها ۶۹ نفر بوده است.

همچنین موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان صفر بوده است.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تاکنون ۵۱۶ هزار نفر بطور قطعی به آن مبتلا شدند که از بین آن‌ها ۱۲ هزار نفر جان باختند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.