مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح ساخت ۲ پست اسکله بندر کنگان شروع شده و با افتتاح آن در آینده نزدیک، بندر کنگان قادر به نقش آفرینی در عرصه تجارت منطقه‌ای می‌شود.

محمد شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بندر کنگان یکی از بنادر کهن حوزه خلیج فارس است که فعال شدن در عرصه تجارت با کشور‌های همسایه از خواسته‌های دیرین ساکنان این بندر بوده است.

وی بیان کرد: در همین راستا عملیات اجرایی ۲ پست اسکله رمپ بندر کنگان به عنوان زیرساخت مهم صادراتی همزمان با هفته دولت امسال آغاز شد.

شکیبی نسب افزود: قرار بود این طرح در دهه فجر افتتاح شود که با توجه به اولویت قرار گرفتن صادرات بندر کنگان به کشور‌های حوزه خلیج فارس تلاش شد تا ۲ پست اسکله رمپ این بندر چندماه زودتر از موعد آماده بهره برداری شود.

وی گفت: طرح توسعه اسکله بندر کنگان نیز با سرعت قابل قبولی در حال انجام است که با تحقق این مهم ظرفیت صادرات بندر کنگان از شناور‌های ٥٠٠ تنی به بیش از ٢.٥ هزار تن افزایش پیدا می‌کند.

شکیبی نسب افزود: این طرح شامل ساخت موج شکن‌های جدید به طول ١٩٠٠ متر و استحصال ٩٥٠٠ متر مربع با اعتبار کل ١،٥٠٠ میلیارد ریال است که همواره خواسته جدی شهروندان کنگانی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.