مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد از کمبود ۱۲۴ بابای مدرسه و نیروی خدماتی در این شهرستان خبر داد.

سجاد محمدی‌شمیم گفت: شهرستان اسدآباد دارای ۱۹۸ مدرسه فعال بوده که از این تعداد مدارس تنها ۷۴ مدرسه دارای بابای مدرسه و نیروی خدماتی هستند و به ناچار همکاران فرهنگی و مدیران مدرسه خود وظایف و کار‌های بابای مدرسه و سرایدار و نیروی خدماتی را انجام می‌دهند.

او با بیان اینکه از سال ۹۰ تاکنون در کل کشور استخدام در رابطه با سرایدار و نیروی خدماتی وجود نداشته است، گفت: برای تأمین این تعداد کمبود و برای جذب این تعداد نیرو باید معاونت رئیس جمهور اقدام کنند و ما اجازه استخدام نداریم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به پروژه کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی اسدآباد گفت: اعتبار مناسبی به این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان اختصاص پیدا کرده که با این میزان اعتبار پروژه فوق تکمیل خواهد شد و به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمدی شمیم پیشرفت فیزیکی این طرح آموزشی شاخص نیمه کاره را ۸۰ درصد برشمرد و گفت: در حال حاضر برای شروع دوباره طرح منتظر پیمانکار هستیم که نسبت به ادامه کار عملیاتی طرح اقدام کند.

او کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن برخی مدارس را از جمله مشکلات مدارس این شهرستان برشمرد و گفت: امسال توزیع تجهیزات مدارس خوبی در شهرستان انجام گرفت که توزیع هر چه بیشتر این تجهیزات از نقش مؤثری در نوسازی تجهیزات سطح مدارس برخوردار خواهد بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه عملیات ساخت و احداث پروژه مدرسه شهید سعیدی با قدرت در حال اجراست، گفت: در حال حاضر المپیاد مسابقات ورزشی دانش آموزان شهرستان در حال اجرا بوده که پایان هفته جاری اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

محمدی‌شمیم همچنین از برگزاری یادواره شهدای در تمامی مدارس این شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در هفته بسیج ۱۰ یادواره شهدا در ۱۰ مدرسه شهرستان برگزار خواهد شد.

او همچنین با اشاره به برگزاری اردو‌های معرفتی دانش آموزان شهرستان اضافه کرد: در مرحله اول ۱۰۰ دانش آموز دختر و پسر به اردو‌های معرفتی اعزام شده‌اند که این اردو‌های معرفتی تداوم خواهد داشت.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد از بازدید رایگان موزه دفاع مقدس برای دانش آموزان و والدین اسدآبادی خبر داد و گفت: حلقه‌های صالحین و کارگاه‌های آموزشی برای دانش آموزان در حال برگزاری است ضمن اینکه برای فرهنگیان نیز علاوه بر کلاس‌های ضمن خدمت و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌هاس بصیرتی و سواد رسانه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.