سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام از کاهش نرخ رشد جمعیت به ۷۴ صدم درصد خبر داد و گفت: این موضوع خطر کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت را هشدار می‌دهد.

نجم الدین خسروی، سرپرست اداره کل ثبت احوال ایلام گفت: جمعیت استان بر اساس سرشماری سال گذشته ۶۰۷ هزار و ۷۳۵ نفر است که ۴۱۴ هزار و ۲۰۹ نفر در شهر‌ها و ۱۹۳ هزار و ۵۳ نفر نیز در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام با اشاره به اینکه ۲۰.۲۵ نوزاد در هر شبانه روز طی هفت ماه سال جاری در این استان متولد شده اند، اظهار داشت: چهار هزار و ۳۷۵ نفر طی مدت یاد شده در این استان متولد شده اند.

وی افزود: سه هزار و ۱۱۹ نفر از این تعداد در نقاط شهری و یک هزار و ۲۵۶ نفر نیز در مناطق روستایی این استان متولد شده اند.

مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: ۲ هزار و ۲۵۶ نوزاد متولد شده در هفت ماه سال جاری پسر و ۲ هزار و ۱۱۹ نوزاد نیز دختر بوده و بطور میانگین در هر شبانه روز ۲۰.۲۵ و در هر ماه ۶۲۵ نوزاد در مناطق مختلف این استان به دنیا آمده اند.

خسروی تاکید کرد: تعداد افراد متولد شده استان در دوره مشابه پارسال چهار هزار و ۵۳۳ نفر بود که امسال به نسبت سال گذشته شاهد کاهش ۳.۵ درصدی نوزادان متولد شده هستیم.

وی همچنین به تعداد افراد فوت شده طی این مدت اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۵۹ نفر در سال جاری فوت شده اند که یک هزار و ۷۰ نفر در شهر‌ها و ۴۸۹ نفر نیز در روستا‌ها بوده و از این تعداد ۹۴۵ نفر مرد و ۶۱۴ نفر نیز زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.