آغاز کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران در قم

چهارمین کنگره علوم و مهندسی آب و فاضلاب ایران در دانشگاه قم آغاز به کار کرد.

دبیر برگزاری کنگره با اشاره به ارسال ۳۰۴ مقاله در ۱۴ محور به دبیرخانه کنگره گفت: در نهایت ۲۱۹ مقاله پذیرش و درقالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

رحیم عالی افزود:نقش نانوفناوری در تصفیه آب و فاضلاب، استفاده از آب‌های نامتعارف همچون پساب و آب‌های شور و لب شور، مدیریت سبز و انرژی‌های پاک در بهره برداری از سیستم‌های آب و فاضلاب و رویکرد‌های نوین تامین آب و دفع بهداشتی فاضلاب در روستا‌ها و جوامع کوچک ازجمله محور‌های مقالات ارسالی به این کنگره است.

 احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت مصرف آب در سطوح بین المللی، ملی و منطقه‌ای را از چالش‌های اساسی و مهم دانست و گفت: با استفاده از روش‌های علمی، فرصت‌های مناسبت برای استفاده بهینه آب در امور کشاورزی، صنعتی و شرب ایجاد و از نظر و راهکار‌های متخصصان برای تحقق مدیریت مصرف آب استفاده کرد.

 مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این مراسم تدوین دستورالعمل‌های اخلاقی و حقوقی در پسماند را مورد توجه قرار داد و افزود: مصرف نظام‌مند آب و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان نقش موثری در مدیریت چالش‌های این حوزه دارد.

در این کنگره سه روزه، محققین، پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و متخصصین حوزه آب و فاضلاب کشور با حضور در نشست‌های تخصصی به محور ویژه این کنگره که بررسی چالش‌های تامین آب از دریا و انتقال به فلات مرکزی، اهمیت بازچرخانی پساب و افزایش تاب آوری سامانه‌های آب و فاضلاب می‌پردازند.

همچنین در حاشیه این کنگره، نمایشگاهی با هدف عرضه محصولات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آب و فاضلاب برپا شده که تا سوم آذر دانشجویان و علاقمندان به این حوزه می‌توانند از آن بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار