لزوم حمایت از مشارکت مردمی در رفع نیازهای کشور

دومین نشست بررسی پیش نویس قانون تشکل های اجتماعی با دعوت حوزه اجتماعی و خیرین در محل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان برگزار شد.

در این نشست مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی، ضمن تاکید بر لزوم حمایت از مشارکت مردمی و فراهم سازی روش های متنوع مشارکت مردم و خیرین در رفع نیازهای کشور، گفت: تشکل های اجتماعی و فعالیت مدنی در کشور نیازمند قانون منسجم و متولی واحد است تا از سردرگمی فعالان و درخواست کنندگان و طولانی شدن روندها جلوگیری شود.
محمودی با اشاره به تهیه پیش نویس قانون تشکل های اجتماعی در مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: پیش نویسی در مرکز پژوهش ها تهیه و تدوین شده است که ما به عنوان متولی و هماهنگ کننده فعالیت های اجتماعی در حوزه سلامت به دریافت نظر و دیدگاه های ذی نفعان و صاحب نظران گوناگون پرداخته ایم.
مشاور وزیر بهداشت در امور اجتماعی و دبیر کارگروه خیرین سلامت و مشارکت‌های مردمی در ادامه با تقدیر از همراهی و همکاری بزرگوران این مرکز گفت: در طول نشست هایی با دوستان مرکز پژوهش های به رایزنی در این زمینه پرداختیم و قرار شد در نشست هایی با حضور ذی نفعان و صاحب نظران حوزه اجتماعی بخش سلامت، نظرات و پیشنهادهای اصلاحی ارایه و در این باره با حضور مدیران مرکز بحث و بررسی صورت گیرد.

محمودی در پایان سخنانش افزود: نظرات و پیشنهادهای اصلاحی اعضا در قالب مکاتبه ای رسمی به مرکز پژوهش ها، رییس محترم مجلس و رییس محترم امور داخلی مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و رایزنی و پیگیری های خود را برای به ثمر نشستن آن ادامه خواهیم داد.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت نیز در ادامه بر حمایت قاطع وزارت بهداشت از فعالیت های موسسات و تشکل های مردم نهاد و خیریه تاکید کرد و گفت: وزارت در دور کنونی با تقویت نگاه اجتماعی به حوزه سلامت، می کوشد هر چه بیش تر به سوی عدالت در سلامت گام بردارد.

حیدری‌پور با پرداختن به ساختار اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت افزود: ساختار معاونت اجتماعی در دوره پیشین منحل گردید و بهره گیری از توانمندی ها بی نظیر این حوزه به صورت خواسته یا ناخواسته غفلت صورت گرفت. خوش بختانه دکتر عین اللهی، وزیر محترم بهداشت در این دوره، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های خیرین و تشکل ها در ارتقای سلامت همگانی تاکید دارد و با جدیت این امر دنبال می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار