رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح شهاب در راستای شناسایی، هدایت و حمایت استعداد‌های برتر دانش‌آموزی در مدارس استان خبر داد.

منوچهر خانی رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در طرح شهاب معلم‌ها استعداد‌های دانش‌آموزان را شناسایی کرده و با کمک اولیاء دانش‌آموزان و مشاوران مدارس سعی در پرورش و شکوفایی این استعداد‌ها دارند.

خانی با تاکید بر اینکه شناسایی درست استعداد‌ها می‌تواند آینده روشن‌تری را پیش‌روی دانش‌آموزان قرار دهد، از خانواده‌ها خواست برای شکوفایی استعداد‌های فرزندانشان با آموزش و پرورش همراه شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استعداد‌های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به نخبه‌شناسی و نخبه‌پروری طرح شهاب، اضافه کرد: در این طرح استعداد‌های هشت گانه دانش‌آموزان شامل استعداد‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف ریاضی، تجربی، ورزش، علوم دینی، فضایی، علوم اجتماعی، هنر و کلامی شناسایی و پرورانده می‌شود.

خانی ادامه داد: در طرح شهاب، دانش‌آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در ارزیابی نخست از سوی آموزگاران و مدرسه بر پایه استعداد‌های خود شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند و سپس در جهت پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان مستعد در همان بخشی که استعداد بیشتری دارند، برنامه‌ریزی خواهد شد.

خانی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۸۸ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفتند، گفت: امسال بیش از ۸۹ هزار دانش‌آموز استان زیر پوشش طرح"شهاب" می‌روند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.