معاون صنایع دستی قم از برپایی جشنواره صنایع دستی در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.

علی رضایی،معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به  فراخوان ارسال آثار به جشنواره صنایع دستی تا  سوم آذر ماه گفت:آثار هنرمندان صنایع دستی برای شرکت در این جشنواره   به محل معاونت صنایع دستی در خانه تاریخی زند ارسال شده است.

او افزود:  آثار ارسال شده هنرمندان قمی به جشنواره صنایع‌دستی استان از ۵ تا ۹ آذر ماه در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم واقع در بلوار جمهوری در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

معاون صنایع‌دستی قم با بیان اینکه جشنواره صنایع دستی فردا شنبه ۵ آذر ساعت ۹ صبح با حضور مسئولان استانی افتتاح می‌شود،ادامه داد: این جشنواره به همت معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ،سازمان بسیج هنرمندان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار خواهد شد.

رضایی در پایان با تاکید بر ضرورت  ایجاد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات صنایع‌دستی گفت:ایجاد بازارچه‌های دائمی می‌تواند نقش تاثیر گذاری در اشتغال پایدار در حوزه صنایع دستی داشته باشد.

 او با بیان اینکه صنایع‌دستی از ظرفیت‌های ویژه استان است که نمونه برخی تولیدات آن در داخل و خارج وجود ندارد، گفت: بیشترین تعداد هنرمندان صنایع‌دستی استان قم مربوط به رشته انگشترسازی با ۱۲۰۰ هنرمند انگشترساز است.

حدود پنج هزار هنرمند در  ۵۳ رشته صنایع‌دستی در استان قم فعالیت می‌کنند.

جشنواره صنایع دستی در قم برپا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار