رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : بیشترین مراجعات به مراکز و هسته‌های مشاوره پیرامون مسائل "تحصیلی" و "رفتاری" دانش‌آموزان است.

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فعال بودن ۲۵ مرکز و هسته مشاوره در آموزش و پرورش استان کرمانشاه، گفت : ۲۴ مرکز و هسته در جوار ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، مناطق و نواحی فعال بوده و یک مرکز تحت عنوان مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی در شهر کرمانشاه فعالیت تخصصی در زمینه ارائه مشاوره به دانش‌آموزان را بر عهده دارد.

منصوری اضافه کرد: روال دریافت خدمات مشاوره‌ای در مراکز و هسته‌های مشاوره به این شکل است که دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای از سوی مشاوران مدارس به این مراکز ارجاع شده و در صورتی که مشکل دانش آموزان در این مراکز حل نشود، او برای دریافت خدمات تخصصی به مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی واقع در میدان فردوسی شهر کرمانشاه ارجاع خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای مطلوب و به موقع به دانش‌آموزان راه اندازی شده‌اند، گفت: این نوع مراکز خدماترسانی مشاوره‌ای رایگان برای دانش‌آموزان دارند.

 وی با بیان اینکه مراکز و هسته‌های مشاوره آموزش و پرورش تنها به دانش‌آموزان خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند، گفت: این مراکز پاسخگوی مراجعات موردی دانش آموزان بدون ارجاع مشاورین مدرسه هم هستند.

منصوری تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین مراجعات مراکز و هسته‌های مشاوره در کرمانشاه پیرامون مسائل "تحصیلی" و "رفتاری" دانش‌آموزان است.

وی اشاره‌ای هم به مقاومت برخی خانواده‌ها برای مراجعه به مراکز و هسته‌های مشاوره برای حل مشکلات فرزندان دانش آموزشان داشت و گفت: هنوز هم خانواده‌هایی وجود دارند که از مراجعه به روانشناسان برای حل مشکل فرزندانشان مقاومت می‌کنند، در حالی که مراجعه به موقع خانواده‌ها به مراکز مشاوره می‌تواند نقش مهمی در حل سریع و به موقع مشکلات احتمالی فرزندانشان داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.