اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵ هزار نفر در معادن آذربایجان غربی مشغول به کار هستند.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: ۵۳۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در آذربایجان غربی وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای پنج هزار و ۳۳۰ نفر در استان فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به پروانه‌های صادره در استان سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن استان استخراج می‌شود.

سرتیپی اضافه کرد: همچنین ذخیره قطعی مواد معدنی معادن دارای پروانه در استان بیش از یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تن بوده که برای بهره برداری از این معادن بیش از شش هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: هم اکنون در آذربایجانغربی ۳۱ معدن دارای گواهی اکتشاف با ذخیره قطعی بیش از ۹۶ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که تعدادی از این معادن در حال تجهیز و آماده سازی برای بهره برداری هستند.

سرتیپی افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ۲۷ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۳۹۴ هزار تن و ذخیره قطعی ۴۶ میلیون و ۹۷۵ هزار تن انواع مواد معدنی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۷۴ نفر در استان صادر شده که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸۴۶ میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.