رئیس سازمان برنامه بودجه استان اردبیل گفت: پنج میلیارد ریال به منظور خرید تجهیزات الکترونیکی ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی اردبیل اختصاص یافت.

داوود شایقی گفت: خرید تجهیزات الکترونیکی بویژه چاپگر و پرینتر ویژه روشندلان در اولویت خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه بودجه استان اردبیل می گوید: برای تامین تجهیزات این بخش پنج میلیارد ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به صورت مستقیم واریز شد.

او همچنین از تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل خبرداد و گفت: بیش از ۵۰ میلیارد اعتبار مورد نیاز این مجموعه فرهنگی تخصیص یافته است و پس از ۱۳ سال بلاتکلیفی این سالن تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته شایقی، ۴۲ هزار نفر از اهالی این استان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد عضو هستند که  کودکان، نوجوانان و جوانان بخش اعظم جمعیت کتابخوان استان هستند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: با توجه به افزایش قیمت کتاب، مخازن کتاب در کتابخانه‌های عمومی به‌راحتی و رایگان در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

رضاقلیزاده به ساماندهی یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اشاره کرد و می گوید: ۴۰ نوع خدمات فرهنگی مرتبط با کتاب در کتابخانه‌های عمومی به مخاطبان این پایگاه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

او کتابخانه های عمومی را پایگاههای اجتماعی و فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه خواند و با اشاره به توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات، گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته و دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشرهای مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی را تسهیل کرده است

رضاقلیزاده بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تحقق آن را در گرو اقدامات لازم فرا دستگاهی و مردمی و همت همگانی دانست.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.