رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

تربیت معلم با مهارت‌های چندگانه کلید ورود به نظام‌های آموزشی دانش بنیان است

محمدی گفت: تربیت معلم با مهارت‌های چندگانه کلید ورود به نظام‌های آموزشی دانش بنیان است و بایدکسب مهارت‌های چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

طالب محمدی در آغاز دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه ویژه آموزگاران مدارس با نیاز‌های ویژه استان که در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: توجه خاصی که در دهه اخیر در جهان به آموزش‌های تخصصی معطوف شده حاکی از این حقیقت است که این آموزش‌ها تنها راه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد وابزار مهمی در ارتقاء کیفیت آموزش، ابداع ونوآوری است. 

محمدی گفت: دوره معلمان با مهارت‌های چندگانه با شرکت ۷۰ نفر از آموزگاران مدارس با نیاز‌های ویژه استان از تاریخ ۵ آذر تا ۲ دی به مدت ۱۲۰ ساعت به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه امروزه سازمان‌هایی پیشرو محسوب می‌شوند که به امر توسعه وآموزش منابع انسانی تأکید واهتمام دارند ودر فعالیت‌های آموزشی به دو اصل اثربخشی وکارآیی آموزش توجه دارند، تصریح کرد: کسب مستمر علوم، فن آوری‌ها ومهارت‌های روز آمد ومتناسب، بقا وکارایی نظام تعلیم وتربیت را ارتقاء می‌بخشد. 

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان افزود: افزایش اطلاعات تخصصی فراگیران در زمینه برقرای ارتباط و وآشنایی با ویژگی‌های روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی، شنوایی و طیف اتیسم، آموزش معلمان متخصص و افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبرد‌های مختلف آموزشی از اهداف مهم برگزاری این دوره آموزشی است.

محمدی با بیان اینکه نفوذ تعلیم وتربیت معاصر با همراهی فن آوری‌های مفید سبب ایجادتغییرات عمیق در آموزش شده است، تصریح کرد: این تغییر فرآیندی را می‌توان ابزاری نیرومند برای ارتقاء کیفیت وکارآیی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده وبه معلمان در بهبود فرآیند آموزش ویادگیری کمک می‌کند.

واوافزود: باتوجه به ویژگی‌های جامعه امروز تخصص معلم در یک درس خاص نمی‌تواند کارساز باشد بنابراین در راستای ارتقای توانمندی معلمان، کسب مهارت‌های چند بعدی آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری کارگاه معلم مبتنی بر مهارت‌های چندگانه آموزش معلمانی است که توانایی، تخصص و مهارت لازم را برای آموزش گروه‌های مختلف داشته باشند و با راهکار‌های علمی آموزش به این دانش آموزان آشنایی یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.