وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های توافق بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه این رژیم با ایتمار بن غفیر رئیس حزب قدرت یهود، هشدار داد.

بنی گانتس، وزیر جنگ دولت پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی هشدار داد انتقال اداره یگان نیرو‌های مرزبانی مستقر در کرانه باختری به وزارت امنیت داخلی که بن غفیر مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت، امنیت این رژیم را مخدوش می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، گانتس افزود: متاسفانه در مذاکرات فعلی برای تشکیل کابینه ائتلافی، به نظر می‌رسد فقط مرتکب اشتباهات لفظی نمی‌شوند، بلکه اشتباهاتی انجام می‌دهند که ممکن است به شدت به امنیت ضربه بزند و می‌تواند  تلفاتی برای ما به همراه داشته باشد.

وزیر جنگ صهیونیست‌ها تاکید کرد زیر پا گذاشتن اصول حرفه‌ای و عبور از اختیارات رئیس ستاد نیرو‌های مسلح، بازرس کل پلیس و دادگاه ها، عواملی است که به طور قطع، امنیت و سلسله مراتب را مخدوش می‌کند. یکی از خواسته‌های آن‌ها انتقال فرماندهی نیرو‌های مرزبانی در کرانه باختری به بن غفیر وزیر امنیت داخلی است. این موضوع در بهترین شرایط از سوء برداشت نشأت می‌گیرد و بدترین شرایط هم بیانگر تمایل برای تشکیل گروه شبه نظامی ویژه بن غفیر است.

پیضش از این نیز یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم بنیامین نتانیاهو در تعیین کابینه گفت: ​شاهد تشکیل کابینه‌ای کاملا جنون آمیز در اسرائیل هستیم. لاپید خطاب به طرفداران حزب نتانیاهو گفت: شما که در انتخابات به لیکود رای دادید آیا چنین خواسته‌هایی داشتید؟ حال چنین فردی با این اندیشه‌های تاریک برای شما‏ و دخترانتان تصمیم خواهد گرفت؟ آیا این مسائل را برای اسرائیل می‌خواستید؟

وزارت جنگ برای صهیونیسم دینی و لیکود چه معنایی دارد؟ این وزارتخانه برای صهیونیسم دینی به منزله تسلط بر کرانه باختری است که مانع از تشکیل کشور فلسطینی می‌شود. همچنین دامنه شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس از نظر افقی و عمودی گسترش خواهد یافت بدون اینکه کسی اعتراض کند. اما حزب لیکود صرف نظر کردن از این وزارتخانه را عامل تنش با آمریکا می‌داند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار