مدیرعامل بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد از ساخت ۲ هزار و ۱۰۷ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

اکبری سهمیه کهگیلویه و بویراحمد در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ هزار واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ درصد آن بر عهده بانک مسکن است که ۸ هزار واحد آن در ۴ سال ساخته می‌شود.

او با بیان اینکه ساخت سالانه ۲ هزار واحد مسکونی در این استان جزو تکالیف بانک مسکن است، افزود: ۲ هزار و ۱۰۷ واحد در مرحله انعقاد قرار داد بوده که از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ واحد انعقاد قرارداد شده اند و ۷۰۰ واحد هم در مرحله انعقاد قرارداد در شعب بانک مسکن در استان است.

اکبری مهمترین مشکل در طرح نهضت ملی مسکن این استان را تامین نشدن زمین در یاسوج عنوان کرد و ادامه داد: با وجود اینکه بیشترین مراجعه کننده در یاسوج داریم، اما زمینی در این شهر اختصاص داده نشده و بیشترین پرداختی‌های بانک مسکن در شهر‌های دهدشت، دوگنبدان و لیکک بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰۶ واحد مسکونی در این استان خود مالکی است، اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی هم در قالب زمین‌های زمین‌های واگذار شده از سوی اداره راه و شهرسازی ساخته می‌شود.

مدیرعامل بانک مسکن کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات نهضت ملی مسکن برای هر واحد در شهر یاسوج را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در سایر شهر‌ها هم ۳۰۰ میلیون تومان برای هر واحد پرداخت خواهد شد.

به گفته اکبری؛ مرحله بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و دوران مشارکت از این ۲۰ سال کسر می‌شود.

او با بیان اینکه آورده مردم به صورت اقساط تامین می‌شود، افزود: در همین زمینه قسط اول ۴۰ میلیون تومان بود که پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.