معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : قاچاق کالا در کشور از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۱۲ میلیارد دلار در حال حاضر کاهش یافته است.

مصطفی پورکاظم شایسته  صبح امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به‌جد پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: براساس تصمیم جدید وزارت صمت، واردات ۲ هزار و ۱۵۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده و قاچاق محسوب می‌شود.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ممنوعیت واردات این کالا‌ها به کشور، مسئولیت دستگاه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بیشتر و سنگین‌تر می‌کند.

او در ادامه از شناسایی ۲۲۶ نقطه غیر مجاز در کشور برای ورود و خروج کالا خبر داد و افزود: ۴۷ نقطه از این تعداد در استان کردستان وجود دارد.

پورکاظم شایسته با بیان اینکه سالیانه ۱۶۰ هزار پرونده قاچاق در کشور تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد این پرونده‌ها مربوط به پرونده‌های خرد و زیر ۱۰۰ میلیون تومان بوده و متوسط پرونده‌ها ۱۲۰ میلیون تومان ارزش ریالی دارد.

او با اشاره به اینکه سال گذشته هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وصولی به خزانه دولت صورت گرفته است، عنوان کرد: قاچاق کالا در کشور از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۱۲ میلیارد دلار در سال‌جاری کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این جلسه به اهتمام دولت برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در حوزه هوشمندسازی و طراحی برنامه‌های مبارزه با قاچاق برنامه‌های خوبی صورت گرفته، اما کافی نیست و نیازمند جدیت بیشتری در این حوزه هستیم.

مهدی رمضانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: همه مسئولان باید این موضوع را جدی گرفته و هر دستگاه به سهم خود در این زمینه تلاش کند.

او با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق اثر‌های بسیار بدی روی اقتصاد جامعه می‌گذارد، افزود: قاچاق کالا سبب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود، بنابراین برای تحقق اهداف این حوزه نیازمند عزم همگانی هستیم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.