نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: وزارت جهاد کشاورزی چغندر، کلزا و گندم را جزء محصولات استراتژیک قرار داده اما برنج را از این فهرست خارج کرده است.

سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذر) مجلس در تذکری با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد تبعیض میان محصولات کشاورزی و باغی گفت: این وزارتخانه چند محصول از جمله چغندر، کلزا و گندم را جزء محصولات استراتژیک قرار داده، اما برنج را از این فهرست خارج کرده است.

او با بیان اینکه کود پتاس و فسفات مورد نیاز کشاورزان از ۳۵۰ هزار تومان به بیش از یک میلیون تومان رسیده است، افزود: این اتفاقات در شرایط سخت معیشتی مردم، به صلاح نیست و باید کمیته‌ای تشکیل شود تا موضوعات را بررسی کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید به زمان برداشت محصولات و موضوعات مطرح شده نمایندگان از شمال و شرق کشور در خصوص محصولات مختلفی همچون زعفران، کیوی، برنج، لوبیا و ... دقت کند و آقای عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی در این خصوص مسائل را از وزیر جهاد کشاورزی پیگیری کند.

سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا در مجلس

وزارت جهاد از افزایش قیمت کود برنج جلوگیری کند

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از این از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرده بود به منظور جلوگیری از افزایش قیمت کود نسبت به تصمیم حذف یارانه کود محصول برنج تجدیدنظر کند.

به گفته او، بر اساس آخرین ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در تاریخ ۱۸ مهر ۱۴۰۱ یارانه کود تنها به گندم، جو، کلزا و چغندرقند اختصاص می‌یابد و برنج از این مهم حذف می‌شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر یارانه کود حذف شود قیمت کود از ۲۵۰ به یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان، سوپر فسفات ساده از ۲۰۰ به ۵۹۰ هزار تومان و سولفات پتاسیم از ۳۵۰ به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.