آقای رضا فاطمی امین گفت: در خصوص واردات خودرو هماهنگیها انجامشده و اکنون یک ماه است که شرکتهای واردکننده درگیر کار اجرا شدهاند. تأخیر موجود به این دلیل است که واردکننده باید به مذاکره بپردازد و قرارداد منعقد کند. در این میان مانعی از سمت ما وجود ندارد.
او می گوید: احیای واحدهای راکد تبدیل به یک پروژه در خصوص معادن و صنایع شده و تاکنون موفق شدهایم تا ۲ هزار واحد را احیا کنیم.
او در خصوص حمایتهای ناکافی از واحدهای تولیدی و تعیین سطح اعتبارات، گفت: این حرف بهنوعی درست است. در کشور تنوع در مصارف و کسبوکارها و محدودیت در منابع داریم. این نبود توازن را باید با کارهای خلاقانه جبران کنیم؛ مثلاً در بحث منابع مالی ۲ کار را با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد آغاز کردیم که یکی از این کارها تأمین مالی زنجیرهای است که از این طریق بهرهوری منابع مالی را افزایش دادیم. این کار از سال گذشته آغاز شده و باید تقویت شود.اقدام دوم این است که جلوی انحراف منابع مالی از تولید را بگیریم تا کسی نتواند منابع را به اسم تولید بگیرد و جای دیگر هزینه کند.
او گفت: پاسخ اصلی این است که روشهایی به کار ببریم که با همین منابع موجود بتوانیم از واحدهای تولیدی حمایت کنیم.
وزیر صمت همچنین درباره تکمیل سامانه تجارت گفت: این کار وسیع آغاز شده و با تمام واحدهای تولیدی وارد مذاکره شدهایم تا تمام تولید خود را در آن ثبت کنند تا وضعیت تولید را به لحظه رصد کنیم. اکنون ارتباطات با گمرک برقرار است و دادههایی را میخواهیم تا این سامانه را تکمیل کنیم.
آخر اختلاف قیمت بازار و کارخانه ترفندی بیش نیست شرکتهای خودرو سازی جزو بی انصاف ترین و بی مصرف ترین اقشار جامعه هستند که ضربه مهلکی به مردم و حکومت میزنند و از اسباب نارضایتی شدید مردم در جامعه هستند و با دروغ پردازی و فریب خود را ورشکسته جلوه میدهند در حالیکه سرشار از سود آوری هستند و در همه حال برای جامعه مضر و خطر ناک هستند
خخخخخخخخخ