تشکیل ۴۴ هزار و ۵۳۳ پرونده قضایی بدون کاغذ در کرمان

دادستان کرمان به تشکیل ۴۴ هزار و ۵۳۳ پرونده قضایی بدون کاغذ در سطح کرمان طی ۸ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: بردسیر در این زمینه پیشگام بوده است.

مهدی بخشی در نشست ویدئو کنفرانسی با روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان به عملکرد کلی ۸ ماهه استان کرمان اشاره کرد و گفت: طی ۸ ماهه امسال، ۴۰۵ هزار و ۶۰۰ پرونده به شعب قضایی استان وارد و ۳۹۵ هزار و ۲ پرونده مختومه شده است.

او با اشاره به اینکه نرخ رسیدگی به پرونده‌ها طی ۸ ماهه امسال، ۹۷.۳۸ درصد بوده است، افزود: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها طی امسال، ۸۴ روز بوده است و درصد ابلاغیه‌های الکترونیک ۹۳ درصد است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها از ۹۱ درصد در پارسال به ۹۷ درصد و در دادگاه‌های تجدید نظر از ۹۹ درصد به ۱۰۱ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: موجودی پرونده‌های دادگستری تا پایان آبان ماه نسبت به ابتدای سال ۹.۸۷ درصد افزایش داشته است.

بخشی بیان کرد: بر مبنای سنجش عملکرد دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان کرمان، شهرستان‌های راور، بردسیر، عنبرآباد، کهنوج، ریگان، شهربابک، رودبار جنوب و سیرجان نرخ رسیدگی بیش از ۱۰۰ درصد داشته اند.

او گفت: دادگاه‌های ریگان، زرند، شهربابک، سیرجان، قلعه گنج و بافت نیز نرخ رسیدگی بالای ۱۰۰ درصد داشته اند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان افزود: ساردوئیه، گلباف وفهرج و بردسیر بیشترین درصد محکومیت‌های جایگزین حبس به محکومیت حبس در ۸ ماهه امسال را به خود اختصاص داده اند.

او تصریح کرد: طی ۸ ماهه امسال، ۷ هزار و ۹۱۶ جلسه دادرسی الکترونیک با زندان‌ها برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار