سجاد نباتچیان گفت:سهم میزان درآمد ناخالص ملی استان از بخش صنعت ۵۳ درصد و از کشاورزی حدود ۱۵ درصد است.

سجاد نباتچیان، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ماشین توسعه صنعتی استان به حرکت درآمده است، گفت:در شرایط کنونی سهم میزان درآمد ناخالص ملی استان از بخش صنعت ۵۳ درصد و از کشاورزی حدود ۱۵ درصد است که این اعداد به درستی جابجا شده اند. طی چند سال گذشته با جذب سرمایه گذاری و اسقرار صنایع بزرگ در استان شاهد یک رفرم و اصلاحات توسعه صنعتی در استان بودیم و نباید بگذاریم این حرکت در استان افت پیدا کند.

وی ادامه داد: سال‌های گذشته زنجان یک استان کشاورزی بود، ولی طی چند سال اخیر شاهد افزایش میزان سهم صنعت در اقتصاد استان هستیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بار‌ها مطالعه و ثابت شده است که برای پیشرفت استان، توسعه صنعتی تنها‌ترین راه است.

نباتچیان اظهار داشت: روند حرکت توسعه صنعتی استان اگر به همین روندی که شکل گرفته ادامه پیدا کند پیامد‌های قابل توجهی در رشد شاخص‌ها برای استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تولید کنندگان در سخت‌ترین شرایط اقتصاد کشور را سرپا نگه داشتند، افزود: باید قبول کنیم که تولیدکننده‌ها در این شرایط جنگی، سربازان این حوزه هستند بنابراین لازم است به معنای واقعی کلمه از تولید مانع زدایی انجام شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.