وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی به کابینه آینده بنیامین نتانیاهو به خاطر انتخاب شخصیت‌های افراطی در پست‌های حساس به شدت حمله کرد.

زیپی لیونی،  وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی سکوت خود را شکست و به کابینه آینده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به خاطر انتخاب شخصیت‌های افراطی در پست‌های حساس به شدت حمله کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی اسپوتنیک عربی، لیونی که پیشتر عهده دار وزارت خارجه اسرائیل در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ بود با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: دادن اختیارات به افراط گرایان و هرج و مرج طلبان از سران شهرک نشین‌ها به معنای الحاق بالفعل کرانه باختری است که این موضوع باعث شعله ور شدن و جرقه‌های عملی در میدان خواهد شد.

لیونی که مخالفان اسرائیل را از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ رهبری و هدایت می‌کرد قبل از اینکه از عرصه سیاسی کنار رود در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که درک کنیم که این مشکل فقط برای یک اقلیت مشخص و معین نیست بلکه برای یهودیان و صهیونیست‌ها است.

لیونی تاکید کرد مشکل صهیونیست‌ها یک فرد یا یک قانون نیست بلکه در مورد دیدگاه کلی آن‌ها نسبت به جهان در همه زمینه هاست.

پس از افشای توافقات نتانیاهو جهت انتخاب شخصیت‌های افراطی برای پست‌های حساس در ارتش، امنیت داخلی و آموزش، این نگرانی‌هایی در اسرائیل و جهان از کابینه آینده تل آویو بوجود آمد.

پیشتر یائیر لاپید، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم بنیامین نتانیاهو در تعیین کابینه گفت: ​شاهد تشکیل کابینه‌ای کاملا جنون آمیز در اسرائیل هستیم. لاپید خطاب به طرفداران حزب نتانیاهو گفت: شما که در انتخابات به لیکود رای دادید آیا چنین خواسته‌هایی داشتید؟ حال چنین فردی با این اندیشه‌های تاریک برای شما‏ و دخترانتان تصمیم خواهد گرفت؟ آیا این مسائل را برای اسرائیل می‌خواستید؟

حتی بنی گانتس، وزیر جنگ کابینه پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی هم هشدار داد انتقال اداره یگان نیرو‌های مرزبانی مستقر در کرانه باختری به وزارت امنیت داخلی که بن غفیر مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت، امنیت این رژیم را مخدوش می‌کند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۵ آذر ۱۴۰۱
دزد پست فطرته
آخرین اخبار