استاندار سمنان بابیان اینکه مطالبات ۱۳هزار معلول استان پیگیری می‌شود، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوط رفع دغدغه‌های این قشر را در اولویت قرار دهند.

هاشمی در آئین تجلیل از معلولان، خانواده و فعالان حوزه افراد دارای معلولیت در با بیان اینکه این استان دارای بیش از ۱۳ هزار و ۶۵۷ نفر معلول است، ابراز داشت: مطالبات و دغدغه‌های این گروه از جامعه قطعاً پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد معلول یک هزار نفر دانش آموز هستند، افزود: از طریق بنیاد نخبگان استان حمایت نخبگان معلول و دانش آموزان توانمند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در موضوع تسهیلات تبصره ۱۶، می‌کوشیم تا اعتبار خوبی برای توانمند سازی افراد معلولان استان اختصاص داده شود، ابراز داشت: اختصاص و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال ویژه معلولان و توانمند سازی این قشر از جامعه موضوعی ضروری است.

هاشمی با بیان اینکه مدیران کل مربوطه باید در مناسب سازی، مسکن، توانمندسازی و رفع دغدغه‌ها و مشکلات معلولان اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: در اجرای طرح‌های عمرانی و احداث مسکن باید همواره موضوع تدوین پیوست مناسب سازی ویژه معلولان در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.