مه غلیظ صبحگاهی در جاده های استان زنجان

با توجه به مه گرفتگی و کاهش دید در محور‌های ارتباطی استان زنجان رانندگان عبوری از این محور‌ها حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

سرهنگ میناخانی رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان گفت: هم اکنون بیشتر محور‌های این استان پوشیده از مه است که این وضعیت در جاده‌های کوهستانی به ویژه گردنه‌ها بیشتر است.

سرهنگ میناخانی افزود: مه موضعی، آزادراه زنجان - قزوین، زنجان - تبریز، جاده‌های ترانزیت زنجان - خرم دره - ابهر و زنجان- میانه را فرا گرفته و موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

این مسوول به رانندگان توصیه کرد: هنگام تردد در جاده‌های زنجان از چراغ مه شکن استفاده کرده و با رعایت فاصله طولی حرکت کنند و از خطوط جاده به عنوان راهنمای مسیر استفاده نمایند.

وی گفت : با توجه به وضعیت جوی از رانندگان در خواست می‌شود برای تردد در محور‌های استانی تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

میناخانی بیشترین تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده‌های این استان را به دلیل بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایط نقلیه عنوان کرد و گفت: توصیه می‌شود رانندگان، هنگام احساس خستگی و خواب آلودگی، در محلی امن و مطمئن توقف کرده و پس از استراحتی هرچند کوتاه، به مسیر خود ادامه دهند تا از بروز حادثه تلخ و ندامت بار برای خود، سرنشینان و دیگر مسافران عبوری جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: مسافران قبل از سفر با شماره تلفن ۱۴۱ راه تماس حاصل کرده و از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.