تیمی از دانشجویان فارغ التحصیل چینی نوآوری ارائه کرده اند که می‌تواند بدن انسان را از دوربین‌های امنیتی پنهان کند.

دانشجویان چینی یک شنل ساده و ارزان قیمت به نام InvisDefense طراحی کرده اند که می‌تواند انسان‌ها را در طول روز و شب از دوربین‌ها پنهان کند.

تیم دانشجویان در یک مسابقه کار خلاقانه با حمایت هواوی که اخیراً به عنوان بخشی از مسابقات نوآوری و تمرین چین برای دانشجویان فارغ التحصیل برگزار شده بود، جایزه اول را به دست آوردند. این پروژه توسط وانگ ژنگ، استاد دانشکده علوم کامپیوتر در دانشگاه ووهان انجام شد.

به گفته پروفسور چنگ، بسیاری از دستگاه‌های نظارتی قادر به تشخیص بدن انسان هستند. به عنوان مثال، دوربین‌های جاده به عملکرد‌های تشخیص عابر پیاده مجهز هستند در حالی که خودرو‌های هوشمند می‌توانند جاده ها، عابران پیاده و موانع را شناسایی کنند. او ادعا کرد که که دوربین‌ها می‌توانند "شنل نامرئی" InvisDefense را تشخیص دهند، اما نمی‌توانند بفهمند که آیا انسان داخل آن بوده است.

دوربین‌ها اغلب از تشخیص حرکت برای تشخیص بدن انسان در طول روز استفاده می‌کنند. InvisDefense دارای یک الگوی استتار ویژه طراحی شده روی سطح خود است که با الگوریتم تشخیص افراد تداخل دارد. این به طور موثر دوربین را کور و شناسایی کاربر را دشوار می‌کند.

در شب، دوربین‌ها از ترموگرافی مادون قرمز برای ردیابی بدن افراد استفاده می‌کنند. در چنین مواردی، InvisDefense یک الگوی دمایی غیرعادی را با کمک کنترل کننده‌های دما با شکل نامنظم متصل به سطح داخلی گوشته ایجاد می‌کند. چنین الگو‌های دمایی غیرعادی می‌توانند به راحتی دوربین‌های مادون قرمز را گمراه کنند.

این روپوش قیمت پایینی دارد و به گفته محققان چاپ آن یک الگوی روی سطح نسبتاً ارزان است. آزمایش‌ها نشان داده اند که این شنل می‌تواند دقت تشخیص پوشنده را تا ۵۷ درصد کاهش دهد.

منبع: ae.24

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
الان این گفتن داشت قصدتون چیه دقیقا
آخرین اخبار