آیت الله ناصری بر لزوم تلاش برای دور کردن جامعه از سطحی نگری با ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه غربی‌ها خیانت بزرگی به ملت‌هایی نظیر ایران کردند، اظهار داشت: سطحی نگری دستاورد سبک آموزش غربی در سیستم آموزشی ما است.

او افزود: اگر برای تقویت قدرت تعقل در مدارس ما تلاش شده بود، امروز نوجوان و جوان کشور ما می‌توانست بین خوب و بد یا حق و باطل تفاوت قائل شود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: تفکر و تدین و تعقل در سیستم آموزشی ما کمرنگ است به همین دلیل هم مدیرانی که حاصل و خروجی این سیستم آموزشی هستند، کمتر قدرت حل مسائل را دارند.

او بیکاری و تربیت دانشجویان فاقد مهارت و شغل را نیز حاصل همین سیستم بیمار و غرب زده دانست و بیان کرد: اگر خلاقیت و نوآوری در دانشجویان تقویت می‌شد هر کدام از آن‌ها به یک کارآفرین تبدیل می‌شدند.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: با ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌توانیم جامعه را به سمت تفکر، تعقل، تدین، دوری از سطحی نگری و کسب اطلاعات قوی و عمیق حرکت دهیم.

مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی ما توسعه بخش کودکان و نوجوانان در کتابخانه هاست، اظهار داشت: معتقدیم اگر به دنبال کتابخوان شدن جامعه هستیم باید از کودکان آغاز کنیم.

او همچنین از فعالیت سه هزار و ٧٠٠ کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و گفت: دو هزار و ٧٠٠ کتابخانه نهادی و هزار کتابخانه نیز مشارکتی هستند و در تلاش برای توسعه کتابخانه‌های سیار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.