به مناسبت هفته جهانی معلولان استاندار مرکزی به همراه دیگر مسئولان به دیدار معلول ضایعه نخاعی رفتند.

به مناسبت هفته جهانی معلولان مخلص الائمه استاندار مرکزی، زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی، جعفری مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی و خانجانی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اراک با حضور در منزل معلول ضایعه نخاعی گردنی خیلی شدید بهزیستی استان مرکزی پای درد دل او نشستند.

استاندار در این دیدار ضمن دلجویی و استماع مسائل و مشکلات مربوطه و دستوراتی در خصوص تسریع در حل مشکلات او داد.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر از سال ۱۹۹۲ و از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان اعلام شده و هفته متصل به این روز هفته معلولان نامگذاری شده است.

هدف از نام‌گذاری سوم دسامبر با عنوان روز جهانی معلولان افزایش آگاهی عمومی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت و تجلیل از دستاورد‌ها و مشارکت‌های آن‌ها است.

معلولیت‌ها بر حسب امکانات بازتوانی و ترمیمی و نتایج اجتماعی در چند گروه، معلولیت‌های حواسی شامل معلولیت‌های بینایی و شنوایی، معلولیت‌های احشایی شامل معلولیت‌های قلبی عروقی تنفسی کلیوی و... و معلولیت‌های حرکتی شامل انواع معلولیت‌های دستگاه حرکتی و اعصاب طبقه‌بندی می‌شوند.


طبق آمار بهداشت جهانی حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان دچار نوعی معلولیت هستند و به عبارت دیگر می‌توان گفت معلولان بزرگترین اقلیت جهان هستند که بر اساس این آمار در حال حاضر بیش از ۶۰۰ میلیون نفر از ساکنان جهان به علل مختلف جسمی، روانی و اجتماعی دچار ناتوانی و معلولیت می‌باشند.

بسیاری از معلولیت‌ها را می‌توان از طریق مراقبت‌های اولیه بهداشتی نظیر واکسیناسیون، تغذیه مناسب و … همچنین از طریق مراقبت‌های حرفه‌ای از قبیل توانبخشی طبی، گفتار درمانی، ارتوپدی فنی و … از بین برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.