رییس شورای فرهنگ عمومی؛

شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی از ظرفیت متخصصان بهره‌مند شود

رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی از ظرفیت متخصصان بهره‌مند شود و نیازمند اضافه شدن افراد متخصص به این شورا هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، امام جمعه ارومیه و رییس شورای فرهنگ عمومی این استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد با تاکید بر ارزیابی خروجی شورای فرهنگی عمومی گفت: نیازمند اضافه شدن افراد حقیقی متخصص و صاحب نظر به شورا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث فرهنگی روز در جامعه، اظهار کرد: اینکه در انجام کار فرهنگی به ابلاغ سند و آیین نامه اکتفا کرد، خروجی لازم را نخواهد داشت بنابراین لازم است تا در این راستا از افراد متخصص برای ارائه راهکار استفاده بیشتری کرد.

وی با بیان اینکه مسوولان و مدیران باید با رفتار و کردار خود الگویی برای جامعه باشند، افزود: باید مدیران جمهوری اسلامی ایران ویترینی از انقلاب اسلامی در خدمت به مردم باشند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به تاثیر فضای مجازی در فرهنگ سازی، اضافه کرد: قطع یقین غفلت در ساماندهی فضای مجازی و بهره مندی از این ظرفیت در فرهنگ سازی اثرات منفی بسیاری در این حوزه خواهد داشت.

امام جمعه ارومیه همچنین خواستار واگذاری بخشی از مباحث فرهنگی کشور به استان‌ها شد و گفت: برخی از مشکلات فرهنگی در استان‌ها وقتی در سطح ملی مطرح می‌شود، موضوعیت خود را از دست می‌دهند که در این راستا نیازمند توجه ویژه به این مهم هستیم.

وی همچنین در رابطه با حوادث اخیر در کشور، یادآور شد: برخی‌ها علت اصلی این حوادث را فرهنگی و برخی دیگر آن را اقتصادی توصیف می‌کنند؛ معتقدیم که عوامل زیادی در نا آرامی‌های اخیر دخیل بودند که مشکلات اقتصادی نقش بسزایی در پیدایش آن داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تسلیت ایام فاطمیه، حضرت فاطمه (س) را الگویی برای جامعه توصیف کرد و افزود: عبودیت این بانوی گرانقدر باید برای نسل‌های جدید بازگو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.