کامیونداران در اردن در اعتراض به افزایش بهای مشتقات نفتی، اعتصاب کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، بحران افزایش بهای مشتقات نفتی بر زندگی مردم در اردن تاثیر گذاشته است و اعتصاب کامیونداران برای هشتمین روز ادامه دارد. کامیونداران خواهان کاهش بهای مشتقات نفتی هستند، در حالی که مقامات اردنی می‌گویند تلاش می‌کنند با آن‌ها در این باره توافق کنند.

خشم رانندگان کامیون در اردن ادامه دارد و آن‌ها خواهان کاهش بهای سوخت و مشتقات نفتی هستند. اعتصاب رانندگان کامیون در اردن که چند روز است ادامه دارد، گسترش یافت و رانندگان دیگر وسایل نقلیه از جمله تانکر‌های آبرسانی، اتوبوس‌ها و رانندگان تاکسی‌ها در استان‌های مختلف این کشور به آن پیوستند.

این تنش از زمانی آغاز شد که دولت اردن تصمیم گرفت بهای گازوئیل و بنزین را در ماه نوامبر گذشته، افزایش داد. سریال افزایش بهای مشتقات نفتی در اردن از سال ۲۰۲۰ ادامه داشته و به بیش از ۳۵ درصد رسیده است. بر اساس آمار‌های سازمان ناوگان حمل و نقل زمینی، تعداد انواع کامیون‌ها در این کشور به حدود ۲۱ هزار دستگاه می‌رسد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند درآمد کامیونداران با هزینه‌های آن‌ها تناسب ندارد. دولت اردن به علت سیاست‌های مالی اش و وابستگی آن به درآمد مالیات بر مشتقات نفتی، با انتقاداتی مواجه است. بی‌توجهی به مطالبات معترضان، این بحران را تشدید کرده است.

مقامات دولتی می‌گویند حرکت انتقال کالا‌ها در داخل بندر عقبه و اسکله‌های آن ادامه دارد، اما آن‌ها اذعان می‌کنند که اعتصاب رانندگان کامیون‌ها بر توزیع کالا‌ها از بندر عقبه به دیگر مناطق این کشور، تاثیر گذاشته است.

دولت اردن تلاش می‌کند برای پایان دادن به این بحران، در نزدیکترین زمان ممکن به توافق دست پیدا کند، این در حالی است که سازمان ناوگان حمل و نقل زمینی این کشور به دنبال باز کردن کانال‌های تماس با اتحادیه رانندگان کامیون هاست، اما به نظر می‌رسد رانندگان، هر نوع مذاکره را رد می‌کنند. به ویژه که مقامات دولت اردن در سخنان‌شان تاکید می‌کنند حذف یارانه سوخت قطعی شده است و دولت اردن در جلسات پارلمان این کشور، لایحه بودجه سال آینده را ارائه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار