رانندگان کامیون در اسپانیا اعلام کردند یک روز پس از شروع اعتصاب، این اقدام را به دلیل «آزار و اذیت» مقامات به حالت تعلیق در می‌آورند.

گروه غیر رسمی «دفاع از حمل‌و‌نقل» امروز (سه‌شنبه) به نمایندگی از کامیون‌داران اسپانیایی اعلام کرد اعتصابی را که به دلیل افزایش قیمت‌ها و برخی قوانین حمل‌و‌نقل جاده‌ای آغاز کرده بودند، متوقف می‌کنند؛ زیرا اعضا با «کارزار آزار و اذیت بی‌امان» از سوی برخی مقامات، اتحادیه‌های رقیب و برخی رسانه‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش رویترز، این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز با آزار و اذیت و اجبار غیرقابل تصوری از سوی مقاماتی مواجه شده‌ایم که به حق قانونی اعتصاب احترام نمی‌گذارند.»

در همین حال سخنگوی وزارت حمل و نقل اسپانیا این اتهام را رد کرد و گفت که کامیون‌داران حق مسدود کردن دسترسی به مراکز تأمین کالا‌ها را ندارند. 

پیش از این، خبرگزاری اسپانیایی RTVE گزارش داده بود که پس از به تعویق افتادن اجرای قرارداد ماه اوت، انجمن کامیون‌داران بار دیگر از دولت خواسته به وعده‌های خود در خصوص هزینه سوخت و افزایش دستمزد عمل کند. پیش از شکستن اعتصاب، «ادواردو ایراستورزا» استاد دانشکده بازرگانی OBS گفته بود این اعتصاب که تنها ۱۱ روز قبل از «جمعه سیاه» و در آستانه تعطیلات کریسمس برگزار می‌شود، می‌تواند تا ۶۰۰ میلیون یورو (۶۲۱.۴ میلیون دلار آمریکا) به اقتصاد اسپانیا خسارت وارد کند.

این دومین اقدام اعتصابی کامیون‌داران اسپانیایی در سال جاری میلادی است. اعتصاب بیست روزه کامیون‌داران در ماه‌های مارس و آوریل زنجیره‌های تأمین اسپانیا را فلج کرد، باعث کمبود مواد غذایی و تورم شد و رشد اقتصادی اسپانیا را تحت تأثیر قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار