پتروشیمی تبریز با شرکت روسی سیبور تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه روابط تجاری دو کشور و تبادل فناوری امضا کرد.

 زمینه‌های مختلف همکاری پتروشیمی تبریز با شرکت روسی سیبور با حضور هیئت اتحادیه شیمیدانان روسیه (RCU) در پتروشیمی تبریز و برگزاری نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

تبادل دانش فنی در زمینه‌های مختلف تولیدی، صادرات محصولات پتروشیمی تبریز به کشور روسیه و نیز تامین مواد اولیه پتروشیمی تبریز از کشور روسیه از جمله موارد همکاری بر اساس این تفاهم‌نامه است.

مجتمع پتروشیمی تبریز بزرگترین شرکت تولیدی شمال‌غرب کشور از نظر کسب و کار و تولیدکننده انحصاری انواع پلاستیک‌های خام شامل پلی‌اتیلن، پلی‌استایرن‌ها و «ای. بی. اس» است.

این شرکت بازار مناسبی در کشور‌های مختلف دنیا دارد تا جایی که در حال حاضر میزان درخواست مشتریان خارجی فرآورده‌های پتروشیمی تبریز به ویژه کشور‌های اروپایی بیش از سه برابر کل محصولات تولیدی این مجتمع بزرگ تولیدی است.

پتروشیمی تبریز نخستین شرکت دانش‌بنیان کشور در زمینه طراحی محصول به شمار می‌آید و در سایه طرح‌های توسعه‌ای اجرا شده یا در حال اجرای آن موفق شده است علاوه بر نقش‌آفرینی در تامین نیاز داخلی در عرصه صادرات نیز گام‌های مهمی بردارد.

واحد پلی‌پروپیلن پتروشیمی تبریز با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلار جزو طرح‌های توسعه‌ای است که طی آبان امسال و با هدف تکمیل زنجیره ارزشی پتروشیمی تبریز به بهره‌برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.