علی اکبر محرابیان گفت: پروژه تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی آب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، به بهره‌برداری رسید.

 علی اکبر محرابیان گفت: تصفیه‌خانه پساب و بازچرخانی آب شهر بیرجند امروز با حضور رئیس جمهور، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

او گفت: این تصفیه‌خانه در راستای رسالت و سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت نیرو با هدف افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب، سالم‌سازی محیط زیست، رونق کشاورزی، تامین آب جایگزین و اشتغالزایی، بهره‌برداری از بخش مایع واحد تصفیه‌خانه فاضلاب بیرجند با سیستم لجن فعال و نیز حذف نیتروژن برای جمعیت ۱۴۰ هزار نفر راه‌اندازی شد.

محرابیان گفت: پروژه تصفیه‌خانه شهر بیرجند از معدود طرح‌های عمرانی برخوردار از منابع مالی بانکی بین‌المللی در سطح استان خراسان جنوبی به شمار می‌رود که دارای ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه است. اعتبار ارزی این پروژه بالغ بر ۲۳ میلیون یورو برای اولین بار از اعتبارات خارجی و بانک بین‌المللی توسعه و تجارت اکو تامین شده است؛ احداث خط انتقال ۹ کیلومتری به قطر ۱۲۰۰ میلی‌متری از ویژگی‌های این پروژه است.

وزیر نیرو این را هم گفت که فاضلاب تولیدی توسط این بخش در حال تصفیه است و با استاندارد‌های مطلوب زیست محیطی، پساب آن از تصفیه‌خانه خارج می‌شود.

او گفت: برخورداری کل شهر بیرجند از شبکه فاضلاب، کاهش بوی نامطبوع، افزایش ظرفیت و استفاده از پساب در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن از برنامه‌های پیش‌رو است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار