صدور بیش از ۱۷۲ هزار گذرنامه در کرمان

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: طی ۹ ماهه امسال، تعداد ۱۷۲ هزار و ۷۰۷ جلد گذرنامه صادر و از هزارو ۱۹۵ واحد صنفی بازدید شده است.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش در تشریح عملکرد پلیس امنیت عمومی افزود: این رده تخصصی همراه و همگام با سایر واحد‌های انتظامی استان کرمان در راستای برقراری نظم و امنیت تلاش می‌کند.

سرهنگ روانبخش با اشاره به صدور ۱۷۲ هزارو ۷۰۷ جلد گذرنامه طی امسال اظهار کرد: این پلیس در ایام اربعین و اوج سفر‌های این مناسبت ارزنده، خدمات خود را برای خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام به صورت مضاعف و با افزایش ساعات کاری ارائه کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در این بازه زمانی، برای یک هزار و ۵۶ نفر اجازه خروج صادر و به ۶۰۱ مورد گذرنامه‌هایی که به هر دلیل مفقود شده بودند رسیدگی و گذرنامه جدید صادر و برای ۱۱۳ راننده ترانزیت برگ عبور صادر شده است.

او در ادامه با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های لازم نیز در این باره صورت گرفته است، تصریح کرد: مردم در سفر‌های خارجی در صورتی که قانونمند رفتار کنند و به ضوابط و مقررات گذرنامه توجه ویژه داشته باشند، قطعاً با مشکل روبرو نخواهند شد.

سرهنگ روانبخش، بازرسی و نظارت بر اماکن عمومی را از دیگر وظایف این پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس امنیت عمومی در حوزه اداره اماکن عمومی نیز وظیفه کنترل و نظارت واحد‌های صنفی قبل و بعد از شروع فعالیت آن‌ها را به عهده دارد که تعیین صلاحیت واحد‌های صنفی از سه منظر فردی، انتظامی و ترافیکی با تلاش این پلیس انجام و اعلام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات اداره اماکن عمومی در این حوزه افزود: در ۹ ماهه امسال، ۵ هزار و ۱۴۴ واحد صنفی متقاضی کسب مجوز، تعیین صلاحیت شده اند که این تعداد از لحاظ صلاحیت‌های فردی، انتظامی و ترافیکی مورد بررسی قرار گرفته و جوابیه‌های لازم را بر اساس ضوابط و قوانین دریافت کرده اند.

سرهنگ روانبخش تصریح کرد: اداره اماکن عمومی پس از صدور پروانه کسب و شروع فعالیت واحد‌های صنفی، کنترل و نظارت مستمر خود را انجام و با واحد‌های صنفی متخلف برخورد می‌کند که این برخورد‌ها از مطالبات خود مردم نیز هستند.

او به طرح‌های مشترک پلیس امنیت عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۶۵۳ مورد بازدید محسوس و غیر محسوس از واحد‌های صنفی صورت گرفته و ۲۵ طرح کنترلی در حوزه اصناف اجرا شده است.

این مسئول انتظامی افزود: در بازرسی‌ها و بازدید‌های انجام شده واحد‌هایی که برابر قوانین و مقررات فعالیت نکرده اند، تذکرات لسانی و تعهدات کتبی دریافت کردند به طوری که یک هزار و ۷۵ مورد تعهد کتبی و شفاهی طی امسال از واحد‌های صنفی اخذ شده است.

او با اشاره به صدور ۱۲۰ مورد اخطار پلمب به واحد‌های متخلف گفت: در ۹ ماهه امسال پلیس امنیت عمومی به ۶۸۱ مورد از گزارشات و شکایات مردمی از واحد‌های صنفی نیز رسیدگی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار