امام جمعه موقت بوشهر:

اجرای خط ریلی در بوشهر تسریع شود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: خط ریلی نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر و توسعه و پیشرفت استان دارند که انتظار می‌رود اجرای این طرح تسریع شود.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه موقت بوشهر ۲۵ آذر در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر یکی از مهمترین اهداف دشمن جلوگیری از پیشرفت و توسعه جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: تقویت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب را یک ضرورت است، هدف اصلی در گام دوم انقلاب رسیدن به تمدن نوین اسلامی، تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی است که نهاد حوزه و دانشگاه نقش مهمی در این عرصه دارند.

به گفته او، این روزها که دشمن درصدد ایجاد اختلاف بین دو نهاد اثرگذار و موثر در انقلاب، حوزه دانشگاه با شگرد و روش‌های مختلف است باید این وحدت و اتحاد بیش از گذشته تقویت شود.

امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: باید این کرسی‌ها در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با مشارکت دانشجویان و طلاب تشکیل و راه‌اندازی شود و داشتن تعامل علمی، معرفتی، دانش‌افزایی یک ضرورت است.

او با گرامیداشت روز تحقیق و پژوهش گفت: مقدمه پیشرفت و توسعه در هر زمینه به تحقیق و پژوهش بستگی دارد و زیربنا کارهای فرهنگی، علمی و دانش‌بنیان است.

هاشمی با اشاره به روز حمل و نقل تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات و زحمات زیادی ارائه می‌کنند چراکه یکی از محورهای توسعه هر استان و کشور حمل و نقل در عرصه‌های دریایی، زمینی و هوایی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: کی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر را اجرا طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز است هر چند اجرا این طرح آغاز شده ولی با توجه به نقش آن در توسعه و تحقق مطالبات مردم، تسریع در تکمیل آن ضروری است تا مردم شاهد به صدا در آمدن بوق قطار باشند؛ خط ریلی نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر و توسعه و پیشرفت استان دارند که انتظار می‌رود اجرا این طرح تسریع شود.

هاشمی درخصوص شب یلدا گفت: هر چند شب یلدا آیین ایرانی است اما می‌تواند یک آیین ایرانی اسلامی باشد چراکه تقویت سبک زندگی اسلامی است، در این گرفتاری‌های روزمره زندگی و تلاش شبانه‌روزی در تأمین معیشت، شب یلدا یک فرصتی است که خانواده‌ها دور هم جمع شوند؛ دشمن برای از هم پاشیدن تحکیم خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده است که شب یلدا یک فرصت برای تقویت تحکیم خانواده‌ها و صله رحم محسوب می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.