مقام اطلاعاتی روسیه: آمریکا برای تغییر قدرت در ایران تلاش خواهد کرد

مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه تاکید کرد آمریکا به برهم زدن اوضاع در چین و برای تغییر قدرت در ایران، ونزوئلا و کوبا تلاش خواهد کرد.

سرگئی ناریشکین، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مقاله خود برای مجله جدید روسی «Scout» نوشت: واشنگتن به برهم زدن اوضاع سیاسی داخلی در چین، تحریک افزایش تنش در تنگه تایوان و در شبه جزیره کره، تضعیف و جایگزینی دولت‌های ایران کوبا و ونزوئلا که دارای حکومت دلخواه غرب نیستند، ادامه خواهد داد.

او در ادامه تاکید کرد: آمریکا تلاش‌های جدیدی انجام خواهد داد تا به زور دموکراسی دلخواه خود را در کشور‌های دیگر ایجاد کند و در نقش معمول خود به عنوان داور سرنوشت مردم جهان حرف بزند.

شماره جدید این مجله در آستانه یکصد و دومین سالگرد تأسیس سرویس اطلاعاتی خارجی کشور منتشر شد.

سرویس اطلاعات خارجی بخشی جدایی ناپذیر از نیرو‌های امنیتی روسیه است و برای محافظت از امنیت فرد، جامعه و دولت در برابر تهدیدات خارجی طراحی شده است. در طول صد سال عمر خود، اطلاعات خارجی داخلی حجم زیادی از اطلاعات ارزشمند لازم برای تضمین امنیت و منافع ملی اتحاد جماهیر شوروی و سپس روسیه را به دست آورده است.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی بارها به صورت علنی از اغتشاشات و اغتشاشگران حمایت کرده و بودجه‌های بسیاری را در اختیار گروه‌هایی مانند گروهک تروریستی منافقین قرار دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار