مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد از تحقق ۱۹ برابری جمع آوری زکات در استان نسبت به تعهد‌ها خبر داد.

قباد مبشری تعهد زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در ۸ ماهه امسال را ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در قالب‌های مختلف زکات از جمله واجب، مستحب، فطریه و سایر موارد جمع آوری شد که نشان دهنده تحقق ۱۹ برابری نسبه تعهد‌ها است.

او با اشاره به اینکه زکات می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده نیازمندان باشد، افزود: امید است با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت مبلغین و عاملان افتخاری زکات، ائمه جمعه و جماعات بتوانیم در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی برای کمک به نیازمندان انجام دهیم.

مبشری با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در این استان در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان هزینه می‌شود، ادامه داد: این زکات در امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و درصد کمتری نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

او از شناسای هزارو ۲۸ روستا برای جمع آوری زکات در این استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، ۵۰۸ روستا مشمول زکات هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۷۳ روستا در این استان زکات پرداخت کرده اند، می‌گوید: این مهم با همکاری ۵۷۰ عامل افتخاری زکات، روحانیون و مبلغین زکات محقق شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.