بهرامی گفت:باید ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم، اما تنها ۲ هزار و ۶۰۰ اتوبوس فعال داریم.

جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ایین بازدید از سامانه اتوبوسرانی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست ما در شهرداری و شورا این است که به جای تملک، خرید خدمات کنیم. متاسفانه تملک و تبدیل آن به خرید خدمات ضعف طولانی دارد.

وی ادامه داد: اتوبوس حمل و نقل عمومی است، اما تاکسی نیست البته تاکسی‌های اینترنتی هم حمل و نقل عمومی نیستند از ۱۰ میلیون سفر در روز کمتر لز ۲۰۰ هزار مورد ان با تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: ۷ خط مترو روزانه بک میلیون و و ۶۰۰ هزار نفر مسافر را جا به جا می‌کنند همچنین تکمیل ۴ خطوط مترو از مهمترین کار‌ها است و باید ان را به نقطه مطلپب برسانیم.

بهرامی یادآور شد: هر کیلومتر مترو بدون واگن، هزار و ۵۰۰ میلیارد هزینه دارد. طبق طرح جامع علمی، باید ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم، اما تنها ۲ هزار و ۶۰۰ اتوبوس فعال داریم.

وی تاکید کرد: نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار شهرداری قرار دارد.

بهرامی با بیان اینکه با تمام تولید کنندگان مکاتبه کردین تا قراداد ۳۶ ماهه‌ای منعقد شود و از ظرفیت شهرداری تهران ۳ هزار دستگاه اتوبوس خریداری شود گفت: همچنین باید واردات ۲ هزار دستگاه انجام شود.

وی ادامه داد: واردات به معنای این نیست که پشت مردم را خالی کرده‌ایم بلکه به این معنای خدمت رسانی زودتر به مردم است و تمام سرمایه گذاری و تأمین منابع برای ۲ هزار دستگاه وارداتی انجام شود و رئیس جمهور دستور واردات را داده است.

معاون حمل و نقل ترافیک تهران گفت: اتوبوس‌های بازسازی هم دست دوم هستند، اما اتوبوس‌های دست دوم خارجی به لحاظ استاندارد چند پله بالاتر از اتوبوس‌هایی هستند که درحال بازسازی هستند.

بهرامی با بیان اینکه مذاکراتی در حوزه تراموا انجام داده‌ایم گفت: کارخانه‌ای اعلام کرده است که می‌تواند تراموا را در مدت کوتاه انجام دهد و از سویی دیگر تولید ۵۰۰ میدل باس داخلی در تهران تولید خواهد شد.

وی با اشاره به ون‌های تولیدی در تهران گفت‌: از تعداد ۷ هزار ون تنها هزار مورد آن درحال فعالیت است و تنها یک درصد حمل و نقل با تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود و به دنبال این هستیم تا افق ۱۴۰۴ حدود ۲۰ درصد از حمل و نقل خصوصی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

معاون حمل و نقل ترافیک تهران ادامه داد: تولید ۶۳۰ دستگاه ون با وزارت کشور پیش رفته است و صاحبان ون باید خودروی خود را اسقاط کنند و هزینه‌ای را صاحب خودرو پرداخت کند و شرکت‌های تولید کننده نیز باید ون‌های خود را تحویل بدهد.

بهرامی با بیان اینکه باید وضعیت حرکت تاکسی‌های گردشگری حتماً در یک نرم افزار مشخص شود گفت: باید بدانیم که این تاکسی‌ها در چه مسیری حرکت می‌کنند و برآورد ما تقدیم ۲۰ هزار ون به شهر تهران است و پس از آن موتور، دوچرخه اسکوتر وارد تهران خواهند شد که مذاکرات آن نیز درحال انجام شود.

وی گفت: از تعداد اتوبوس‌های دریافتی ۱۷۵ دستگاه مورد پلاک شدند و از هزار و ۱۰۰ اتوبوس ۱۴۲ دستگاه تحویل گرفته ایم که هنوز مجوز پلاک آن‌ها دریافت نشده است و احتمالاً هفته گذشته به پایان می‌رسد همچنین ۱۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده است و مجوز پلاک آن تا حدود دو هفته دیگر داده می‌شود.

بهرامی با اشاره به موتور‌های برقی گفت: شهرداری شهرداری تهران ۵۰ درصد نرخ خرید موتور سیکلت‌های برقی را به صورت تسهیلات پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مترو هوایی نصف قیمت مترو زیر زمینیه و بمراتبم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
مترو زیر زمینی = بخور بخور
آخرین اخبار