معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان از اعلام فراخوان طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد.

مجید آوج اظهار کرد: طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» به همت واحد فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در سطح دانشگاه‌های استان کردستان اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از اعلام فراخوان طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در سطح دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان تا هفتم دی‌ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت‌نام خود در این دوره اقدام کنند.

او به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و بیان کرد: تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، حرکت به سمت تحقق منشور توسعه فرهنگ قرآنی و شناسایی استعداد‌های بالقوه قرآنی در سطح کشور در جهت گسترش و توسعه معرفت قرآنی بین دانشجویان از اهداف این طرح قرآنی بوده است.

آوج با اشاره به شرایط شرکت در این طرح قرآنی افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی ترم یک تا چهار و مقطع ارشد و دکتری ترم یک، رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال، اشتغال به تحصیل، دانشجویان مسلط به تجوید مقدماتی قرآن و آشنایی مقدماتی با مفاهیم قرآن از جمله شرایط شرکت در طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم بوده است.

او، به مزایای این طرح قرآنی اشاره و اظهار کرد: بهره‌مندی از حضور اساستید برجسته قرآنی و علمی، بهره‌مندی از مزایای کار دانشجویی، ایجاد زمینه‌های شغلی در مراکز قرآنی، دریافت گواهینامه پایان دوره از معاونت آموزشی جهاددانشگاهی و حمایت مالی در قالب کار دانشجویی از برگزارکنندگان دوره‌های آموزشی قرآن در سطح دانشگاه‌ها از مزایای این طرح قرآنی بوده است.

آوج در ادامه گفت: این دوره آموزشی به مدت ۱۰۰ ساعت و در مدت سه ماه برگزار خواهد شد در پایان دوره آزمون کتبی و شفاهی برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان افزود: روش‌ها و فنون تدریس، فصیح‌خوانی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، قرآن و زندگی، آشنایی با علوم قرآن از محور‌های آموزشی طرح دانشسجو معلم قرآن بوده است.

او زمان آغاز طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم را اول بهمن‌ماه ذکر کرد و افزود: زمان اتمام طرح قرآنی اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهد بود.

آوج از برگزاری آزمون ورودی تعیین سطح برای ثبت‌نام شدگان خبرداد و یادآور شد: علاقمندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تلگرام و ایتا fjdkurd@ و یا سایت https://krd.acecr.ac.ir اقدام کنند.

او در پایان یادآور شد: شرکت‌کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس سنندج، سه راه جهاد، سایت اداری جهاد دانشگاهی استان کردستان مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۲۸۷۵۱۶ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.