نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: نظام آموزشی به تفکر و اندیشه نوجوانان و نونهالان توجهی ندارد در حالی که دشمن با تبلیغات گسترده به دنبال گمراه کردن فرزندان ما است.

حجت الاسلام عبادی در دیدار با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه بیرجند گفت: در فرهنگ دینی و روایات معلم، استاد و برخی از مقامات سیاسی جایگاه پدری دارند.

او افزود: طبق روایات اگر این افراد مسائل اصلی در تربیت و تفکر انسان را مد نظر قرار ندهند در حق جوان ظلم کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسانی که پایگاه فرهنگی نداشته باشد آسیب پذیر است، اظهار کرد: این خلاء‌های فرهنگی بعد‌ها در جامعه خود را نشان می‌دهد.

او اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها برای پیشگیری و معالجه تنها موضوعات جسمی را در نظر می‌گیرند در حالی که مسائل فرهنگی و روحی- روانی نیز اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر اینکه بیماری، تنها به مشکلات جسمی خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: بیماری روانی و فکری نیز باید طبق نظر متخصص درمان شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: انسان تَک بعدی نیست بلکه از جسم و روح و تفکر تشکیل شده است.

او  یادآور شد: اصل در انسان فکر و اندیشه او است و از این جهت انسان‌ها باید از نظر فکری اقناع شده و آسیب‌های آنان در این حوزه مرتفع شود.

حجت الاسلام عبادی گفت: متأسفانه در حوزه اقناع فکری جوانان نه خانواده و نه آموزش و پرورش و… کار جدی نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ابزار دشمن دروغ و فریب و ریاکاری است، ادامه داد: ما حق و راست وقایع و ماجرا‌ها را نتوانسته‌ایم به فرزندانمان منتقل کنیم.

او گفت: نظام آموزشی به تفکر و اندیشه نوجوانان و نونهالان توجهی ندارد و دشمن با تبلیغات به کمک چهار هزار اتاق فکر به دنبال گمراه کردن فرزندان ما است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.