رئیس منطقه یک سازمان بازرسی و بازرس کل استان تهران از گره گشایی از مشکل ۱۰ ساله بین شهرداری و شرکت عمران شهر جدید پردیس در ارائه خدمات رسانی به مردم این منطقه با ورود بازرسی خبرداد.
افشین سهراب خان با تاکید بر اینکه بازرسی استان تهران در راستای انجام وظایف نظارتی خود و همچنین با توجه به اهمیت و فوریت حقوق عمومی شهروندان ساکن در شهر جدید پردیس به ویژه ساکنین فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ اقدام به برگزاری و پیگیری و حل مشکل ۱۰ ساله مردم شهر جدید پردیس کرد، افزود: در این راستا جلساتی سه جانبه با حضور مدیران بازرسی کل استان تهران، شرکت عمران شهر جدید و شهردار پردیس برگزار شد.
وی بیان کرد: پس از طرح موضوع، بررسی، بحث و مذاکره کارشناسی مستند به ماده ۱۲ قانون ایجاد شهرهای جدید و تبصره ذیل آن مصوب شانزدهم دی ماه ۱۳۸۰ مجلس شورای اسلامی، مفاد مادههای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ آئین نامه اجرایی همان قانون مصوب هجدهم تیرماه سال ۱۳۸۱ هیات وزیران، بند ۱۰ مصوبات شورای مسکن استان بیستم شهریورماه امسال و بند ۱۴ صورتجلسه شورای مسکن شهرستان در خصوص فازهای مذکور منجر به اتخاذ تصمیمات مرتبط با تعیین تکلیف و تقسیم وظایف هرکدام از دستگاههای مسئول شد تا تحت نظارت بازرسی کل استان تهران و به قید فوریت نسبت به انجام امور محوله اقدام و وفق صورتجلسه نسبت به خدماترسانی به شهروندان اقدام کنند.
بازرس کل استان تهران اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد که شهرداری در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ نظیر سایر فازهای شهر پردیس تمام امور نگهداشت خدمات شهری و فنی عمرانی و صدور مجوزهای حفاری و نظایر آن را ارائه کند و شرکت عمران انجام آمادهسازی در کلیه فازها را بر عهده داشته باشد و شهرداری تعهدی در این زمینه به عهده نداشته باشد.
سهراب خان گفت: همچنین مقرر شد همزمان با تحویل و اداره فازهای بند فوق توسط شهرداری ظرف دو هفته نواقص فازهای مذکور به لحاظ معابر، شوارع، پارکها و فضای سبز توسط هیاتی مرکب از نمایندگان شرکت عمران، شهرداری و فرمانداری احصاء و مورد اقدام قرار گیرد.
به گفته سهراب خان با این اقدام اثربخش، مشکل ۱۰ ساله شهرداری و شرکت عمران شهر جدید پردیس در ارائه خدمات رسانی به مردم شهر جدید پردیس حل و فصل شد.