معاون وزیر بهداشت گفت: شرایط ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران ثابت است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: کرونا و میزان مرگ و میر بر اثر این بیماری در جهان  ۱۴ درصد کاهش یافته است. در ژاپن تعداد مرگ و میر مبتلایان به کرونا در یک هفته افزایش یافته است. در موج‌های قبلی مردم این کشور اصول بهداشتی را به صورت کامل رعایت می کردند.

او گفت: یکی از دلایل افزایش کرونا تعطیلات کشورهای اروپایی است که البته احتمالا در کشور ما نیزشمار مبتلایان افزایش می‌یابد زیرا ایرانیان ساکن خارج از کشور در تعطیلات وارد ایران می‌شوند.

فرشیدی افزود: ما باید همیشه آماده سویه جدید کرونا باشیم. اگر سویه جدید وارد ایران شود ما آمادگی مقابله با آن را داریم، ما برنامه ریزی های لازم را در این رابطه انجام داده ایم اما ممکن است سویه جدید در ایران تغییر و ما را غافلگیر کند. 

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: مردم باید سالانه یک نوبت واکسن کرونا را تزریق کنند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

او ادامه‌ داد: ما توانستیم ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را ثابت نگه داریم.تزریق دو دز واکسن کرونا مهم است و هموطنان نباید از دزهای یادآور نیز غافل شوند. به طور کلی تا کنون ۱۵۵میلیون دز واکسن تزریق شده است.

محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه برنامه گفت: تمهیدات لازم اندیشیده شده است ، ذخایر بسیار خوبی از لحاظ داروی کرونا و واکسن داریم.

وی افزود: با وجود ذخایر خوبی که داریم می توانیم آن‌ها  را افزایش دهیم. در آذر کمبود ذخایر دارویی رفع شد و امیدواریم در این ماه نیز ذخایر و تجهیزات بهداشتی افزایش یابند.

تن ساز رئیس دانشکده طب سنتی شهید بهشتی گفت:برای رسیدن به سلامتی باید به ۶ اصل ضروری آب و هوای پاک، رعایت اصول تغذیه، خواب و بیداری به‌اندازه، ورزش و استراحت کافی، بهبود شرایط روحی و روانی و پاکسازی اصولی بدن  توجه کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.