معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: در حال حاضر متهمان پرونده تخلف قانون هوای پاک احضار شدند و تحقیقات در حال تکمیل است.

غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: در خصوص آلودگی هوا و قانون هوای پاک گزارشی از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه واصل شده بود و جهت رسیدگی به دادسرای تهران ارسال کردند و  گزارشی هم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تهیه و فرستاده بودند که این گزارش هم همزمان در دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است و از این حیث موضوع در دادستانی کل کشور مطرح نمی‌باشد اما از باب حقوق عامه موضوع پیگیری می‌کنیم.

وی افزود : بازپرس رسیدگی کننده جهت تکمیل تحقیقات موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور ارجاع دادند که سازمان بازرسی هم تحقیقات نسبتا جامعی را انجام دادند و گزارش آن را برای بازپرس رسیدگی کننده ارسال کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر متهمانی در این پرونده احضار شدند و تحقیقات صورت گرفته و در حال تکمیل است.

ترکی گفت: حداقل ۴ دستگاه از جمله بخش‌های از وزارت نیرو، وزارت نفت،وزارت راه، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست به جهت انجام ندادن تکالیف قانونی مقرر و ترک فعل متهم شناخته شده و به دادستانی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور نیز که حسب مورد علاوه بر تکالیف خودشان، نظارت و اجرای کامل تکالیف سایر دستگاه‌های مسئول را هم دنبال می‌کنند، بدون ملاحظه هرگونه ترک فعل و کوتاهی مسئولان مربوط را گزارش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ دی ۱۴۰۱
وضعیت آلودگی هوا و ترافیک و کرونا باید همیشه خبر اول روزنامه ها باشه و بقیه خبرا بعد از اون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۰۸ دی ۱۴۰۱
مقصر اصلی رو ول کردن فرعیا رو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
متهم اصلی شهرداریه
آخرین اخبار