هنرمندان منتخب نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی و سه نفر از اساتید برگزیده حوزه صنایع‌دستی کردستان در سنندج تجلیل شدند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز در جمع هنرمندان صنعتگر استان اظهار کرد: نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌صورت دو مرحله استانی و ملی در حال اجرا است.

منصور مهرزاد با بیان اینکه این جشنواره با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود، افزود: در مرحله نخست ۸۰ اثر فاخر و ارزشمند از ۵۰ صنعتگر توانمند استان، در قالب برپایی نمایشگاهی در خانه کُرد سنندج به نمایش درآمد.

او عنوان کرد: پس از نمایش آثار و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه جشنواره در استان، ۱۲ اثر از هنرمندان شهرستان‌هاى سنندج، بانه، دیواندره و بیجار به مرحله ارزیابی کشوری راه یافتند.

مهرزاد با اشاره به اینکه گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و میناکاری از جمله رشته‌های منتخب در این جشنواره هستند، یادآور شد: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفندماه سال جاری توسط معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در تهران برگزار خواهد شد، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: امیدوارم برگزاری این جشنواره موجبات کشف استعداد‌های جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.