بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیاست خرید و ذخیره سازی خانگی مرغ در کنار صادرات می‌تواند بر حفظ تعادل بازار مرغ تاثیر بسزایی داشته باشد.

بنابر آمار ایران رتبه نهم تولید مرغ در دنیا و رتبه سوم در آسیا بعد از کشورهای چین و تایلند را داراست.

با توجه به مازاد تولید، صنعت مرغداری با حدود ۱۸ هزار تولیدکننده و ارزش سالانه حدود ۱۵۰ هزارمیلیارد تومانی در معرض خطر است که مسئولان وزارت جهاد در راستای پایداری تولید، سیاست های حذف تعرفه صادرات، تشویق مردم به ذخیره سازی خانگی و جمع آوری مازاد مرغ از سطح بازار را دنبال می‌کنند.

آقای ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد به صورت همه جانبه از اتحادیه و زنجیره هایی که در وضعیت فعلی قدم در مسیر مدیریت بازار گوشت مرغ برداشته اند، حمایت می کند.

ساداتی نژاد می گوید: بانک کشاورزی و صندوق حمایت از بخش کشاورزی ملزم به پشتیبانی مالی و تسهیلات به اتحادیه و زنجیره هایی هستند که اقدام به خرید، قطعه بندی، فریز و ذخیره سازی گوشت مرغ می کنند.

وزیر جهاد با اشاره به درخواست اتحادیه ها از مردم به منظور ذخیره سازی خانگی برای تنظیم بازار گفت: تنظیم بازار مردمی برای اولین بار در کشور رقم خورده است که تجربه بسیار خوبی بود. همچنین محدودیت صادرات گوشت مرغ و مرغ زنده حذف شد که با این وجود هیچ گونه محدودیت و سهل انگاری در زمینه صادرات پذیرفتنی نیست.

تاثیر ذخیره سازی خانگی مرغ در جلوگیری از ورشکستگی مرغداران 

آقای محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت:طی چند روز گذشته اتحادیه ها و مسئولان وزارت جهاد به منظور جلوگیری از ورشکستگی مرغداران و نجات صنعت از مردم تقاضای خرید و ذخیره سازی خانگی کرده اند.

به گفته او، با توجه به وضعیت نا به سامان بازار مرغ، مدیریت جوجه ریزی اثر خود را طی ماه های آینده بر بازار می گذارد.

یوسفی می گوید: طی ماه های اخیر ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت، درحالیکه حداکثر نیاز بازار داخل در ماه های عادی ۹۰ میلیون قطعه است. درنتیجه مازاد تولید منجر به افت قیمت و زیان مرغداران شده است.

رئیس انجمن‌ پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: پشتیبانی امور دام‌ موظف به خرید تضمینی یا قیمت تضمینی است که متاسفانه حضور پشتیبانی در بازار کمرنگ است. این درحالی است که پشتیبانی در گذشته وقتی مرغداران با مازاد تولید روبرو بودند، روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن مرغ از سطح بازار جمع آوری می کرد.

او صادرات را یکی دیگر از راهکارهای حمایتی صنعت مرغ اعلام کرد و گفت: گرچه بعد از اصلاح نظام یارانه قرار بود، صادرات به منظور حمایت از تولید انجام شود، اما متاسفانه مورد بی توجهی قرار گرفت. درحالیکه پتانسیل حداقل صادرات یک میلیون تن مرغ وجود دارد.

بنابر آمارهای اعلامی ماهانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که طی ماه های اخیر بواسطه افزایش جوجه ریزی، تولید مرغ فراتر از این رقم بود.

 کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سرانه مصرف مرغ بعد از اصلاح نظام یارانه از یک سو و افزایش جوجه ریزی واحدهای مرغداری از سوی دیگر زمینه را برای زیان مرغداران فراهم کرده است که وزارت جهاد برای خروج از بحران فعلی راهکارهایی همچون حذف تعرفه صادرات، پرداخت تسهیلات و تشویق مردم به خرید و ذخیره خانگی را به کار گرفتند.

مدیریت جوجه ریزی امری مهم در تنظیم بازار مرغ

آقای مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، مدیریت جوجه ریزی در واحدهای مرغداری اعمال شده است که این امر در تنظیم بازار تاثیر بسزایی دارد.

او با تاکید بر جوجه ریزی به میزان مصرف و تقاضای بازار گفت: صادرات مرغ راه دیگری برای خروج مرغداران از زیان است، همانگونه که با صادرات تخم مرغ، قیمت افزایش یافت، هرچند صادرات مستمر منجر به اشتغالزایی و تعادل قیمت در بازار می شود.

یوسف خانی ذخیره سازی خانگی را راه حلی مقطعی برای افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: گرچه ذخیره سازی به طور مقطعی منجر به افزایش تقاضا در بازار می شود، اما راه حل اصلی کاهش جوجه ریزی و صادرات است چرا که توان مالی خانوارها محدود است و از طرفی یخچال های خانگی ظرفیت چندانی ندارد.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت مرغ تا پایان سال کماکان کمتر از نرخ مصوب یا حداکثر قیمت مصوب خواهد بود، گفت: قیمت کنونی هرکیلو مرغ گرم ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان بوده که علت اصلی عرضه کمتر از نرخ مصوب ناشی از مازاد تولید است.

بعداز تغییر نرخ ارز واردات نهاده های دامی، تقاضا برای خرید مرغ کاهش معناداری داشت که بسیاری از مسئولان تشکل و اتحادیه های تولیدی اذعان می کنند که توزیع کالابرگ‌ پروتئینی تنها راهکار ارتقای سرانه مصرف است.

کاهش ۱۰ میلیون قطعه ای جوجه ریزی، بازار مرغ را به تعادل می رساند

آقای محمدرضا صدیق پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: در جلسه اخیر کارگروه برنامه ریزی تولید وزارت جهاد تصمیم گرفته شد که میزان جوجه ریزی به ۱۱۰ میلیون قطعه کاهش یابد که انتظار می رود با کاهش ۱۰ تا ۲۰ میلیون قطعه ای جوجه ریزی مرغ گوشتی درهرماه، بازار به تعادل برسد.

او قیمت هرقطعه جوجه یکروزه را ۴ تا ۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه قیمت تمام شده هرقطعه جوجه یکروزه ۱۵ هزارتومان است، بنابراین استمرار عرضه با نرخ فعلی، تولید را دچار چالش می کند.

صدیق پور مدیریت جوجه ریزی را یکی از راهکارهای تنظیم بازار مرغ اعلام کرد و گفت: صادرات جوجه و مرغ، خرید مازاد توسط پشتیبانی امور دام و همچنین ذخیره سازی خانگی در تعادل بازار بی تاثیر نیست.

دبیرانجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه می‌گوید: مازاد کنونی مرغ مربوط به جوجه ریزی ۱۲۰‌ میلیون قطعه ای آبان است، درحالیکه نیاز بازار داخل کمتر از این رقم است.

علی رغم آنکه پتانسیل صادرات حداقل یک‌میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد، اما طی سال های اخیر بدرستی از این فرصت استفاده نشده است.

صادرات مستمر یکی از راهکارهای تعادل قیمت مرغ

آقای برومند چهارآیین رئیس هیئت مدیره کانون شرکت مادر تخصصی صنعت طیور گفت: در بازار رقابتی هیچ نظریه اقتصادی توصیه نمی کند که دولت دخالت کند، این درحالی است که بازار مرغ هیچ گاه از دخالت های دولت مصون نبوده است. 

به گفته او، علی رغم آنکه سرمایه گذاری صنعت طیور متعلق به بخش خصوصی است و دولت یک ریال هم سرمایه گذاری نکرده است، اما تمامی تصمیمات حتی قیمت گذاری بدون نظر بخش خصوصی اتخاذ می شود و معلوم‌ نیست دولت تا چه زمانی قصد مداخله در بازار مرغ را دارد. درحالیکه مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار رقابتی تعیین کننده قیمت است.

چهارآیین حداکثر نیاز کشور را ۸۵ تا ۹۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: این درحالی است که طی ماه های اخیر دولت ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی را به مرغداران تحمیل کرد که همین امر به سبب مازاد تولید منجر به زیان تولیدکنندگان شده است.

این مقام‌مسئول ادامه داد: صادرات مستمر یکی از راهکارهای تنظیم بازار مرغ است که متاسفانه رقیب سرسخت ما ترکیه در عراق بازارسازی می کند و از طرفی هم‌ عراقی ها تعرفه مرغ برای ترکیه صفر در نظر می‌گیرند و برای ما تعرفه اعمال می کنند که در نهایت دخالت های غیرکارشناسی در بازار رقابتی مرغ سبب شده نتوانیم صادرات مستمر و پایدار داشته باشیم. 

رئیس هیئت مدیره کانون شرکت مادرتخصصی صنعت طیور گفت: با وجود آنکه پتانسیل صادرات بیش از یک میلیون تن مرغ در کشور، اما طی چندسال گذشته در بهترین شرایط با احتساب پای مرغ، سنگدان و غیره ۱۵۰ هزارتن صادرشده است.

طی ماه های اخیر جوجه ریزی در واحدهای مرغداری افزایش یافت که در نتیجه عرضه از تقاضا پیشی گرفت و این امر منجر به مازاد تولید و ضرر و زیان تولیدکنندگان شد که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران، مردم را به خرید مرغ مازاد جهت تعادل بازار تشویق کردند که استقبال مردم در کنار دیگر سیاست ها تا حدودی بر بازار اثر گذار بوده است و امیدواریم با استمرار این روند جایگاهمان در تولید مرغ حفظ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۲ دی ۱۴۰۱
هیچ وقت،دراهواز مرغ وتخم مرغ ارزان نشد فقط برای پایتخت نشینها باید آسایش داشته باشند دست اخرحقتونم میدن ماکه استانمون زرخیز ه باید همه مشکلات برای ما باشه آخه انصافه همیشه هم پشت شما وانقلاب وایران هستیم انصافتونوشکر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۷ ۱۲ دی ۱۴۰۱
مرغداران به کوب در حال ضرر و زیان دادن هستن چون مسولین بی کفایت در کشور داریم به جای صادرات مازاد مرغ به مردم میگن مرغ ذخیره کنن ما چرا اینقدر بدبختیم تو رو خدا چرا هیچ کس تو این کشور کارش رو به درستی انجام نمیده خیلی عجیبه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۴۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
اخه مگه میشه با حقوق ماهی ۵ ملیون تومان مرغ برای ذخیره بخریم پس بقیه اقلام خوراکی را چکار کنیم اجب دولتی داریم فقط به فکر پولدارها وازما بهترون هست باشه ما هم خدایی داریم وشکایت را به اون میبریم خدای ماهم بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام ،

مردم دولت را یک جای دیگر جستجو می کنند ،

یادم هست در حادثه شاهچراغ ،
نصف شهر جمع شده بود برای اهدای خون !!!!!!
در حالی که اصلا اهدای خون نیاز نبود ،


یعنی برداشت مردم از اتفاق...نتیجه اتفاق...راهکار اتفاق ،
اشتباه است ،

مثل وقتی آب وارد لانه مورچه می شود ،
مردم فقط داد زدن و دویدن بلد هستند ،

بدون اینکه بدانند کی هستند و چرا می دوند ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
کشور همسایه ما افغانستان بعد از فرار اشرف غنی مدت زیادی دولت نداشت
الان هم دولتش مردمی نیست و کلا افغانستان رها شده و همه میگن طالبان بیسوادن و توان اداره کشور را ندارن
در خالی ک مسئولین ما مقید به اسلام هستند و پیرو امام و خون شهدا و معتقد به خدا و عادل هستند و مدام در تلاش برای رفع مشکلات مردم هستند و سابقه ی زیادی در حکومت و نخبه و و و و هرچیزی بگید مسئولان ما از بهترینش هستند
نتیجه:10ریال ایرانی=4850 افغانی
پس اگر ماه دولت نداشته باشیم پولمون ارزش پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
پنج علی: نقی, بریم علی اباد. اینجا مرغ گرانه.
نقی: میریم باباجان, میریم اینجا دلار هم گرانه.
لیلا (زن پنج علی): ÷(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
هیچی بار اضافه رو دوش ملت
Iran (Islamic Republic of)
بابا پنجعلی
۱۲:۵۴ ۱۱ دی ۱۴۰۱
از مرغ فقط جگر و پای مرغ میتونم بگیرم بد به حال این دولت
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۸:۴۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
از دلار ٤٢٠٠ جهانگيرى، رسيديم به دلار ٢٨٥٠٠ رئيسى.
على بركت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بزرگوار دلار رو جهانگیری به 4200 تبدیل نکرده بود باقیمت 4200 میداد واردکننده اون هم با قیمت 45 تومن میفروخت به ما ولی ریسی گفت نیاز نیست انقدر نرخ ارز روپایین بیاریم و پولش بره تو جیب دلال وقیمت اضافه دلار رو یارانه داد ب مردم البته تو سه ماه اخیر اغتشاش دلار رو از 25 تومن اورد تا 44 توم حالا هم این اقا داره سعی میکنه پایینش بیاره این با دلار 3800 تومن روحانی که تا 30تومن رفت و امود رو 20وخورده ای فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
و دیگر هیچ ...
۰۸:۴۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
اثرش این شد که گوشت گوسفندی کیلویی۲۶۰ تومن شد
Iran (Islamic Republic of)
نظری
۰۸:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
سلام متاسفم بر شما که از واژه نظربسیاری از کارشناسان در خصوص ذخیره سازی مرغ توسط افراد در خانه ها بعنوان راه حل یاد می کنید تاثیر این کار بسیار کوتاه مدت خواهد بودشاید مشکل چند تولید کننده رفع شده باشداما قطار تولید باید ادامه دار باشدهمین افرادی که خرید کردند تا چند ماه به سراغ مرغ فروشی نخواهند رفت انوقت چه می شود دنبال علت اصلی بگردید آدر س غلط ندهید سرس به مرغ فروشی ها بزنید کلا فروش انها بعد از طرح حذف ارز ترجیحی کاهش یافته 1-قدرت خرید مردم پایین امده مردم در اجاره خانه و تامین دارو مانده اند مرغ در اولویت آخرشان شده تازه اول کار است سوء تغذیه عمومی و بیماریهای ناشی از آن در اینده گریبانگیر مردم خواهد شد 2-قیمت مرغ و سایر فراورده ها بیش از صد درصد افزایش قیمت داشته مصرف داخلی کم شده و از طرفی امکان صادرات با این قیمت تمام شده وجود ندارد مگر اینکه دولت محترم قیمت دلار را بیش از 50هزار تومان برساند انوقت صادرات مرغ مقرون بصرفه خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۱ دی ۱۴۰۱
بااین حقوقچی چندرغازمعلمی مرغ بایدکیلویی۵هزارتومان وگوشت قرمزبومی کیلویی۱۵هزارتومان باشه تامن بتونم مصرف کنم وتدریس عالی داشته باشم وپس اندازی برای تهیه وخریدخونه وووداشته باشم ولی متاسفانه بامرغ کیلویی۶۳هزاروگوشت کیلویی۲۵۰هزارنه توان خریددارم نه جسمی که بتوانم تدریس کنم وازفکرمایحتاج زندگی همیشه۸تم گروی۹میباشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۴۰۱
ماشالله مردم دلبندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
بازی با اعصاب و روان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
اثرش این بودکه گوشت قرمزبومی شقه ای شدکیلویی۲۶۵هزارتومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
قدرت اول منطقه ناتوان درکاهش قیمت کالاها است واقعا زشت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
نه چرا زشت باشه؟!دارن ملت رو در برابر شرایط سخت مقاوم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید کردزنگنه
۲۱:۰۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
دوست خوب من دولت کاری نمیکنه که به ضرر خودش و سود شما تموم بشه من در ایامی که دولت در حال فریب مردم بود مرغ نخریدم
Iran (Islamic Republic of)
CHelgerdi
۲۰:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
هزاران هزار آفرین و درود به این مردم ناز و نازنین که از تولید خود تا پای جان دفاع میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۲۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
کارخانه داران و تولیدیهایی که با اینهمه حمایت دولتی و ملتی قدر دان نباشند و بفکر افزایش قیمتها باشند در تجارت آزاد جهانی دوامی نخواهند اورد اگر بفکر خطوط پیشرفته و رباتیک و ساخت کارخانجات تولید نهاده و تکمیل زنجیره تولیدشان از صفر تا صد نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ دی ۱۴۰۱
عزیز ما تگر تحریم هم نباشیم در بازار جهانی حرفی برای گفتن نداریم چون به همین که داریم قانع هستیم و از تکنولوژی روز استفاده نمی کنیم چون نمیدخواهیم خطر کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۰ دی ۱۴۰۱
قدر این ملت ناز و نازنین و عزیز را بدانیم و همه بفکر تولید نهاده های دامی و خوراک طیور برای خودکفایی کامل و توسط مرغداریها و وزارت جهاد کشاورزی و غیره هم باشیم
جواب خوبی خوبی است آنهم خوبی مانا و ماندگار و پایدار برای مردم سرزمینمان و کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
سلام. اخبار خوب است باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین چقائی
۱۹:۴۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
سلام.عالی بود .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
غلامم
۰۲:۵۷ ۱۱ دی ۱۴۰۱
کابرگرامی نظر شما حتما فی الفور ثبت خواهد شد،از طرف باشگاه خبرنگاران ک در فنلاند و سوئد زندگی می‌کنند و همه چی هم گل وبلبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت صمت: #قرعه‌کشی خودرو تا اخر امسال از دستور خارج می‌شود.

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ما که نفهمیدیم گفتند بخرین ارزون بمونه سر یه هفته از47500 رسید 55000!!!!
مطمئنید ترغیب به ذخیره برای افزایش آمار مصرف گوشت در سال 1401نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
اصفهان ۶۰۰۰۰۰ ریال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
حالا همین دلالا که مردم ازشون حمایت کردن
صبر کن ببین چه به سر مروم میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۰ دی ۱۴۰۱
این اخبار زشت است خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
تنها کمکش افزایش قیمت بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۰ دی ۱۴۰۱
همکاری تولید کننده و مصرف کننده اتفاق خیلی خوبیه، ان شاء الله همیشه فراوانی و ارزانی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
مدیریت وزیر کشاورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ما مرغ خریدیم تا فردا مرغدار مرغ رو گرون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
121
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
همدلی مصرف کننده و تولید کننده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
خدا کنه همیشه فراوونی و رفاه باشه.
Iran (Islamic Republic of)
آیدین پسر حسنعلی
۱۱:۴۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
زمانی همه میتونستن بگیرن که مرغ کیلویی نهایت ۲۰ تومن عرضه میکردید ن اینکه برا کیلو ۶۰ تومن همه جا جار میزنید منه کارگر نهایت درماه بتونم ۲ تا مرغ بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ دی ۱۴۰۱
حیف که تورم وگرانی سرسام آور دولت مردان پولی ته جیبمان نگذاشته واله ماهم دوست نداریم مرعداران ضررمتحمل شوند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۴۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
کدام شغلی مثل مرغداری میلیاردی درآمد دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
تو ایران هر شغلی پول توشه اما آهن فروشی از همه بهتره و جدیدا آدم فروشی هم جایزه داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۲ دی ۱۴۰۱
بیا مرغداری۴۰۰۰۰قطعه ای میدخدمتد جوجه ریزی کن تا توهم میلیاردربشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
سلام لطفا قیمت تخم مرغ و کالای اساسی هم بیارین پایین تا بهتون کمک کنن تا ضرر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ما برای کمک به تولیدکنندگان مرغ خریدیم و الان دوست داریم که مازاد نیاز خانواده مان را به نیازمندان بدهیم. لطفا کمک کنید تا بتوانیم شادی هایمان را با هموطنانمان تقسیم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۰:۳۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ماکه هرباررفتیم فروشگاه رفاه مرغ تکه داشت کیلوئی صدهزارتومن!!1800گرم 180000تومان !!!!ماشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
برا فروشنده ها خوب شد فقط سود جویی مردم ذوق کردند مرغ ۱۵تومانی رو ۵۵خریدند
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۹:۵۷ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ای کاش همانطور هم ازمردم خواسته میشد خودرو نخرند تا قیمتها نزولی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
با سلام مردم با کدام (بودجه خانوار)مرغ ذخیره کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
من که یک‌دونه هم‌نخریدم حتی برای مصرف ضروری
قسم خوردن تا ضررم در بورس جبران نشه برعکس حرف دولتیا عمل کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۲ ۱۰ دی ۱۴۰۱
پیاز را دریابید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ذخیره سازی خانگی شاید ماه گذشته منجر شد که مرغداریها متحمل ضرر نشوند قطعا درماه بهمن دوباره قیمت مرغ کاهشی میشود چون االن فریزر ویخچال مردم پرازمرغ هست وبرای بهمن مرغ نمیخرند وقتی تقاضا نباشد وعرضه زیاد باشد قیمتها کاهشی میشود انشاااااااااااااااااااااااااااااالله تعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
مگه تو باشی که ۳ تا مرغ خریدی و تا بهمن بهشون لیس بزنی. آخه چطور مردم با ۳ تا مرغ تا بهمن دوام میارن؟ مگه هر خانوار چنتا مرغ میخره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۱ دی ۱۴۰۱
19:09ماشالله ات باشه سه تا مرغ تو20 روز کمته؟؟مگه چند نفرید؟؟هر نفر صد گرم مرغ میخواد هفته ای یه بار یعنی یه خانواده چهارنفره 400گرم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۸:۳۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
برای صادرات به روسیه و پاکستان و عراق و ترکیه هم برنامه ریزی کنید
و به جایش نهاده دامی وارد و یا بهتر اینکه تولید کننده نهاده دامی شوییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
کاش همین حمایت مردم از کارخانجات و مرغداریها سبب حرکت مرغداریها و رشد تولید نهاده های دامی توسط مرغداریها هم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
فقط مدیریت وجود ندارد . افزایش ناگهانی قیمت مرغ در 2 یا 3 ماه پیش هم دلیل داشت دلیل هم آن بود که تاریخ مصرف مرغ های وارداتی تا پایان سال جاری میلادی بود و اگر قیمت مرغ پایین بود کسی مرغ یخ زده تاریخ یکسال پیش نمی خرید پس قیمت مرغ گرم را بالا بردند و یخ زده ها را با 48 هزار به بازار ریختند تا همه بجای مرغ 80 هزار تومنی و بالاتر گرم مرغ یخ زده یکسال پیش برزیلی را با ولع بخرد ! به همین سادگی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
من که هرماه یه دونه مرغ بیشتر نمیتونم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
اخه ما که توان خرید نداریم چطور ذخیره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
خب این دفعه مردم از تولید کننده حمایت کردن و اجازه زیان بیشتر رو ندادن که دم همه گرم !! تا حالا شده تولید کننده یه بار این کار رو بکنه و هوای مصرف کننده رو داشته باشه ! تو کمبودای مرغ و صفوف خرید بیاد مرغ زیر قیمت به مردم بده تا مردم هم ضرر نکنن و جلو خانوادشون شرمنده نشن ؟ یه بار این اتفاق افتاده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۰ دی ۱۴۰۱
کار مردم همونطوز که شما گفتید درست بوده ولی از طرفیم اون حرفتونم درست بود!
والا وقتی مرغ یا هرچیز دیگه بالا بره تولید کننده به مردم کمکی نمیکنه که هیچچچچ ، تازه یا احتکار میکنن یا انقدر قطره چکانی تو بازار میریزن که قیمتها هی بالا وبالاتر بره !
حالا خواهشا این روزها یادتون نره که مردم پشتیبانی کردن و جبرانش بمونه برای بعد که انشا... جبران کار مردم را بکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ دی ۱۴۰۱
شیر مادرت حلال که حرف حق زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۰ دی ۱۴۰۱
اعتراض تو این مملکت جواب نمیده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۱ دی ۱۴۰۱
من تولید کننده هستم. اولا تولید کننده همون مردم هستند همه روستاها یا دام دارن یا مرغداری یا کشاورزی. پس تولید کننده خارجی نیست. ماهم از مردمیم. بعد چند ساله ما داره ضرر می‌دیم قیمت تمام شده مرغ زنده 42هزار تومنه اومدن ازما 38خریدن اونوقت منتم میزارند بابا من تو یه دوره 200ملیون ضرر کردم. سالنم اجاره هست. بخدا ماهم موندیم. همه چی دلال میخوره. کشتارگاه و فروشندگان زنجیرهای استفاده میبرن. از بازار ارزون. مفت میبرن به مردم. گرون میدن
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۰۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
90 میلیون قطعه برای مصرف داخلی و 30 میلیون قطعه برای صادرات .

دیگه نیازی به درخواست ذخیره سازی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۰ دی ۱۴۰۱
راهی جز ساخت سلاح هسته ای نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۰ دی ۱۴۰۱
ذخیره سازی خانگی کمک می کند بدون زحمت و کاهش هزینه به کمک جیب ملت سرپا موند و دم از داشتن علم فخیمه اختصاد زد
Iran (Islamic Republic of)
بیژن وزیری
۱۸:۱۹ ۱۰ دی ۱۴۰۱
خب میگی چیکار کنیم بذاریم تولیدکننده تازه کار ورشکست بشه.، تولید کننده هم مردمه
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۴۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
استفاده از علم روز، تکنولوژی های جدید، شرکت در دوره‌های آموزشی و دولتم کاری که که تسهیلات راحت برسه دست مرغدار. هزینه‌های کسانی که ذرت علوفه‌ای و سویا و ... رو می کارند بیاره پایین که خوراک دام ارزون دربیاد. تعاونی راه بیفتد و.....
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۴۵ ۱۱ دی ۱۴۰۱
صادراتم هست
آخرین اخبار