امام جمعه کرمان گفت: شهید سلیمانی به شدت انقلابی بود و خط قرمز او نیز انقلابی و ولایی بودن بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های امروز ۹دی دربین نمازگزاران درمصلی امام علی شهر کرمان گفت: رعایت تقوای الهی هم کنترل کننده است و انسان را در مسیر خدا محکم و استوار نگه می‌دارد.

او با اشاره به گذر سریع عمر افزود: قدر این عمر گرانبها را بدانیم، چون خداوند انسان را موجودی مختار خلق کرد و حجت را بر او تمام کرد و انتخاب مسیر برعهده فرد است و خوش به حال افرادی که مسیر ایمان و تقوا را انتخاب می‌کنند.

او تصریح کرد: مومن باید در تمام خطوط زندگی و در تمام مسیری که طی می‌کند و عمر خود را در آن صرف می‌کند باید مواظب باشد تا کار، رفتار و گفتار بی‌فایده انجام ندهد، چون در حرکت مومن جایگاهی ندارد، ولی بعضی پا را ازاین فراتر گذاشته اند.

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: انسان‌های مومن و دلداده به خدا وقتی با لغو و صحنه لغو قرار می‌گیرد باکرامت از آن عبور می‌کند و البته می‌تواند آن را تغییر دهد و بی تفاوت از کنار آن عبور نکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت:مؤمنین وقتی حرف لغو را می‌شوند از آن اعراض می‌کنند و دوست ندارند در کلام و مجلس لغو و هر چیزی که از مصادیق لغو است شراکت داسته باشند و دوست دارند در محیط کاملا سالم و سرشار از پاکی و آرامش باشند که در آن لغو راهی ندارد.

او در ادامه خطبه‌های نماز این هفته بااشاره به مناسبت‌های پیش رو ازجمله سالروز رحلت علامه مصباح و روز جهادکشاورزی افزود: امروز بیشتر جنگ‌ها اقتصادی است که معیشت مردم را نشانه گرفته است.

او تاکید کرد: امروز روز بصیرت و میثاق امت باولایت است و بصیرت یک اصل مهم و آگاهی بخش و حرکت دهنده در راه درست و صراط مستقیم است و امروز در این آشوب‌ها باید صراط مستقیم داشته باشیم.

او گفت: صراط مستقیم باید در همه جنبه‌های زندگی باشد و اگر بخواهیم در این صراط حرکت کنیم باید با بصیرت هر چه تمام حرکت کنیم.

امام جمعه کرمان گفت: شهیدی که در دوران حیات خود نیز شهید زنده و مالک اشتر زمان لقب گرفت و چهره بابصیرت این شهید بود شهید سلیمانی بود که حجت را در نگاه، فکر و اندیشه و عمل تمام کرد.

او تاکید کرد: شهید سلیمانی درچند محور بسیار پررنگ و فعال ظهور کرد یکی از محور‌ها بصیرت بود.

او تصریح کرد: ویژگی اول شهید سلیمانی بصیرت و ولایی بودن آن است و برای دفاع از ولایت چیزی کم نمیزاشت.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: شهید سلیمانی به شدت انقلابی و انقلابی گری بود و خط قرمز او نیز انقلابی و ولایی بودن آن بود.

او با اشاره به اینکه شهید سلیمانی تابع، ولی امر مسلمین و مردمی بود گفت: شهید سلیمانی بیشتر با محرومان و مستضعفین رفت و آمد داشت و هم مردم را میشناخت، دل میسوزاند و هم به قدرت مردم ایمان داشت و برای مردم خدمت میکرد و دل میسوزاند و همه همت آن این بود که رضایت خدا را جلب کند به همین خاطر سردار دل‌ها شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.