در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونگی کاهش بار ترافیکی در بزرگراه‌های تهران/ خطوط اتوبوسرانی و مترو گسترش پیدا کند

تشکری هاشمی گفت:در نظر گرفتن خطوط ویژه برای بزرگراه‌های جدید، باعث جابه‌جایی تعداد بیشتری از مردم به وسیله ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای حل مسائل و مشکلات شهری با جمعیت و وسعت تهران، صرفاً نمی‌توان به بودجه محدود مدیریت شهری و منابع درون‌سازمانی متکی باشیم، سرانه‌های خدماتی منطقه ۲۲ بسیار ضعیف است و تلاش خواهیم کرد تا نسبت به ارتقاء و بهبود سرانه‌های این منطقه، اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه شهروندان منطقه ۲۲ از وضعیت حمل و نقل عمومی منطقه رضایتمندی کافی ندارند، افزود: در این منطقه نیز مانند دیگر مناطق، لازم است گسترش خطوط اتوبوسرانی و مترو به منظور امکان دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران یادآور شد: عدم پاسخگویی ناوگان حمل و نقل عمومی به نیاز‌های موجود را موجب روی آوردن شهروندان به استفاده از خودروی شخصی دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از بار ترافیک در بزرگراه‌های تهران به ویژه بزرگراه‌های غربی - شرقی شهید همت، شهید خرازی و شهید حکیم با افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش می‌یابد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در دوره های قبل  و زمان احداث بزرگراه امام علی (ع) یک خط ویژه به اتوبوس‌ها اختصاص یافت، اظهار کرد: در نظر گرفتن خطوط ویژه در هنگام ساخت تمامی بزرگراه‌های جدید، باعث جابه‌جایی تعداد بیشتری از مردم به وسیله ناوگان اتوبوسرانی می‌شود.

وی با بیان لزوم احداث خط ویژه اتوبوسرانی در منطقه ۲۲ و دسترسی شهروندان شهرک‌ها و محلات منطقه به این خط از طریق میدل‌باس، مینی‌بوس و وَن، تصریح کرد: هر چند مترو، تقاضای سفر بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، اما شهروندانی هستند که با وجود مترو برای جابه‌جایی خود مایل به استفاده از اتوبوس هستند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به منابع محدود، درآمد‌های پایین و هزینه‌های بالای اداره و نگهداری شهر، مدیریت شهری بدون جذب مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، نمی‌تواند پروژه‌های شهری را با سرعت مورد انتظار، پیش ببرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار