آلودگی هوا در پی رکورد‌های تازه / شاخص کیفی هوای تهران ۱۷۶

هوای تهران با شاخص کیفی ۱۷۶ در ۲۴ ساعت گذشته و شاخص کیفی ۱۷۲ به صورت لحظه‌ای ثبت شده است.

هر سال در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا، سیستم حمل و نقل فرسوده، پسماند سوزی، ساخت و ساز‌های غیر استاندارد و برج‌های بلند در مسیر باد، تخریب محیط زیست و فضای سبز شهری، کاشت درختان غیر بومی و غیر مفید در تصفیه هوا و وارونگی هوا، هوای تهران دچار آلودگی شدید میشود.

مردم تهران با شاخص آلودگی هوای تهران تا امروز ۱۲ دی ۱۴۰۱، فقط ۲ روز هوای سالم را تنفس کرده اند، و شاخص کیفی مابقی روز هارا با ۱۴۸ روز قابل قبول، ۱۱۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۰ روز ناسالم، ۲ روز بسیار ناسالم، و ۲ روز خطرناک را ثبت کرده است.

 

آلودگی هوا در پی رکورد‌های تازه / شاخص کیفی هوای تهران ۱۷۶

هوای تهران با شاخص کیفی ۱۷۶ در ۲۴ ساعت گذشته و شاخص کیفی ۱۷۲ به صورت لحظه‌ای ثبت شده است؛ شاخص کیفیت هوا بین عدد ۱۵۱ تا ۲۰۰ در محدوده ناسالم محسوب می‌شود.

در شرایط اعلام وضعیت ناسالم، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند، و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی: عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز .

فعالیت سنگین عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد. مانند  دویدن و انجام ورزش فوتبال.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار