مکتب شهید سلیمانی چراغ راه برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مکتب شهید سلیمانی چراغ راه برنامه‌های آموزش و پرورش برای تربیت نسلی تمام ساحتی است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان  صبح امروز در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در گلزار شهدای کرمان برگزار شد گفت: مکتب شهید سلیمانی چراغ راه برنامه‌های آموزش و پرورش برای تربیت نسلی تمام ساحتی است.

رضایی در ادامه گفت: این دیار شهیدپرور فرزندان زیادی را که در دامن پرورانده و در راه اسلام و قرآن و سربلندی کشور نثار کرده و همچنان بالنده و پرافتخار پرچم آزادگی و ایمان را در اهتزار نگه داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: آموزش و پرورش استان کرمان با پوشش تحصیلی بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌آموز، رسالت سنگینی در راستای تربیت نسلی متعهد، وطن‌پرست، خلاق و کارآمد بر عهده دارد، نسلی که هر کدام ناشر ارزش‌های ایرانی - اسلامی باشند و در زمینه حفظ و حراست منافع ملی و آبادانی میهن‌شان بکوشند.

رضایی بیان کرد: دانش‌آموزان کرمانی به همت معلمانی انقلابی و خداجو، در شهر حاج قاسم الگوی اخلاق و عمل، نهادینه‌سازی و ترویج مکتب روشن‌اش را در نظر دارند و برای تقویتش تلاش می‌کنند.

او گفت: فرزندان دیار حاج قاسم با حضور اثربخش خود در جشنواره‌ها و مسابقات مختلف و با مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و پرورشی با محور شهدا، با شرکت باشکوه در نماز جماعت مدارس و مساجد، با حضور در موکب‌های یادمان شهدا، با برپایی یادواره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز عشق و ارادت حقیقی خود را به سردار دل‌ها ثابت کرده‌اند و همچنان این عشق، پررنگ و حرکت‌آفرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: دانش‌آموزان شهر حاج قاسم به جهانیان ثابت خواهند کرد که پای ارزش‌ها و آرمان‌های خود می‌مانند و به دشمنان اسلام و انقلاب اجازه نخواهند داد که به مقدسات و اعتقادات خود و خانواده‌هایشان بی‌حرمتی شود.

او گفت: میراث حاج قاسم برای آموزش و پرورش استان کرمان مکتبی غنی و سرشار از معارف و آموزه‌هایی است که می‌تواند سرمشق و مبنای کار هر طیفی از جامعه به ویژه برای دانش آموزان و معلمان باشد، این مکتب چراغ راه همه ما در نظام تعلیم و تربیت است که می‌تواند روشنی بخش افکار و اعمالمان باشد.

رضایی بیان کرد: آنچه که از حاج قاسم در این دیار به یادگار مانده بیش از هر چیزی عشق وی به ولایت و ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری‌اش بود و دیگر مولفه‌ای که می‌تواند برای همه تاثیرگذار باشد، اسلام و ایران دوستی‌اش بود که تا پای جان برای دفاع از کشور و کیان و حرم اهل بیت (ع) کوشید و بی‌دریغ تلاش کرد.

او گفت: سردار سلیمانی قاطع و نترس بود، نگاهش با صلابت و رفتارش مقتدرانه بود که می‌تواند درسی همیشگی برای همه دانش آموزان و معلمان ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان میراث حاج قاسم برای آموزش و پرورش این استان را ظلم‌ستیزی و دوری از بندگی و بردگی و استقلال و خودکفایی دانست و گفت: حاج قاسم نماد پیکار با زشتی‌ها و پلیدی‌ها است.

او با بیان اینکه شهید سلیمانی مدیری با اخلاص و دور از هر گونه ریا و تملق بود که این ویژگی در نگاه زلال و کلام روشنش جاری بود افزود: او مدیری تحول خواه بود و همواره به دنبال ایجاد رویکرد‌های جدید بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اصلی‌ترین محور فکری شهید سلیمانی خدا محوری و خداباوری بود و هر قدمش در راه رضای خدا بود و برای این مهم هم جانش را فدا کرد.

او با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی مدیری منضبط و وقت‌شناس بود، گفت:  شهید سلیمانی نمونه مدیریت جهادی و انقلابی بود، شبانه روز در راه خدمت به اسلام و ایران تلاش می‌کرد و حماسه آفرینی‌های وی در منطقه و جهان دلیل محکمی بر این ادعا است.

رضایی گفت: از دیگر شاخصه‌های مدیریت شهید سلیمانی تسلط و اشراف وی بر حوزه کاری‌اش است، او با دانش و تخصص، کار‌ها را مدبرانه پیش می‌برد که می‌تواند برای همه ما و همه مدیران کشور پندآموز باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار