شهردار اهواز از آمادگی کامل نیرو‌های شهرداری در پی ورود سامانه بارشی فراگیر خبر داد.

رضا امینی می‌گوید: دیروز استاندار خوزستان درجلسه ستاد بحران اعلام آماده با ش شد و همه دستگاه‌ها با آمادگی کامل موظف شدند همه نیرو‌ها و امکانات خود را برای بارش‌های امشب و فردا مهیا کنند.

او ادامه داد: در شهرداری  نیز جلسه ستاد بحران تشکیل شد و همه نیرو‌های مناطق هشت گانه از جمله نیرو‌های خدمات شهری، عمرانی، بخش ترافیکی و فرهنگی بسیج شدند و مرخصی‌ها نیز لغو شده و آماده برای حضور در نقاط مختلف شهر هستند.

شهردار اهواز گفت: در بارندگی‌های قبل حدود ۱۸ نقطه بحرانی شناسایی شد و در ۱۱ روز اخیر میان شهرداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان تقسیم کار صورت گرفت و لایروبی کانال‌ها انجام و ظرفیت خروجی‌های پذیرنده فاضلاب در حاشیه شهر انجام شده است، همچنین ماشین آلات شرکت آبفا، شهرداری، سازمان خدمات موتوری، سازمان آتش نشانی و... آماده به کار هستند.

آقای امینی درخصوص خیابان‌هایی که در بارندگی قبل دچار نشست شده اند، گفت: شرکت آبفا برای اجرای طرح جامع فاضلاب بیش از ۲۰۰ کیلومتر از معابر شهر اهواز را حفاری کرده و باتوجه به اینکه طرح بزرگی درحال اجرا است، هماهنگی‌های لازم با این شرکت، به پیمانکاران طرح که در برخی نقاط ضعیف عمل کرده اند تذکر داده شده، ضمن اینکه برخی از آن‌ها جریمه و از برخی دیگر شکایت شده است تا نسبت به اصلاح کار‌های انجام شده اقدام کنند.

رضا امینی گفت: مجوز‌هایی که در آینده صادر می‌شود، براساس چارچوب‌های جدید خواهد بود و زمان بندی و نظارت بیشتر بر اجرای کار‌های عمرانی و طرح جامع فاضلاب لحاظ خواهد شد.

او ادامه داد: همه تلاش ما در شهرداری و سازمان عمران شهری اهواز بکارگیری پیمانکاران قوی و باتجربه و استفاده از مصالح باکیفیت‌تر است تا شاهد فرونشست معابر نباشیم، زیرا اولین ضرری که این نشست‌ها ایجاد می‌کنند، خسارت به آسفالت معابر و محل تردد شهروندان است.

شهردار اهواز گفت: با کار‌های انجام شده و درحال اجرا امیدواریم در بارندگی‌های پیش رو مشکلی برای شهروندان اهواز به وجود نیاید.

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
َشهروند
۱۲:۱۳ ۱۵ دی ۱۴۰۱
دروغ محض...
مسئولان بی کفایت شهرداری اهواز معضل آسفالت رو توی این کلان دهات رو هنوز نتونستن حل کنند
کدوم آماده باش
کدوم تدبیر