رتبه نخست خراسان رضوی در بهره برداری از طرح‌های عمرانی

معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس ارزیابی وزارت کشور،تعداد طرح‌های بهره برداری شده و تاسیساتی خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور به دست آورد.

ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با حضور در جمع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: تقاضا برای ورود به بازار کار در سطح استان افزایشی و نرخ بیکاری نیز کاهشی است که نشان از امید و افزایش اشتغال دارد به طوری که بر اساس اطلاعات منتشر شده مرکز آمار کشور، میزان اشتغال در تابستان ۱۴۰۱ استان به ۱۳۰ هزار نفر رسید که ۳۵ درصد اشتغال خالص کشور را در استان خراسان رضوی به خود اختصاص داد.

او با اشاره به ایجاد قرارگاه‌های مختلف با تدبیر استاندار افزود: شکل گیری این قرارگاه‌ها با هدف ایجاد نظم اقتصادی و همچنین شناسایی وضع موجود و به دست آوردن مهمترن چالش‌های استان برای برنامه ریزی و رسیدن به رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه زیرساخت‌های لازم در طول ۱۰ سال گذشته استان مورد بی توجهی قرار گرفته بود و حال آنکه برای فعال شدن صنایع باید در حوزه برق و انرژی ۱۵ هزار مگاوات برق ایجاد شود.

چمندی با اشاره به معادن سنگ آهن سنگان خواف بیان کرد: ایجاد صنایع فلزی در استان خراسان رضوی بسیار مورد نیاز است و باید زنجیره مکمل آن نیاز شکل بگیرد تا منجر به تحول بزرگی در بیشتر صنایع استان به خصوص خودروسازی شود.

او تصریح کرد: در ۲۰ سال گذشته تولیدات معادن سنگان خواف به صورت خام به سایر کشور‌ها صادر می‌شد، ولی در حال حاضر به موضوع ایجاد زنجیره‌های ارزش افزوده در کشور توجه بیشتری شده است تا از خام فروشی و صادرات مواد معدنی خام جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.