حجت الاسلام پناهیان:

سردار سلیمانی عاشق حضرت زهرا و شیفته اهل بیت بود

حجت الاسلام پناهیان گفت: سردار سلیمانی قلبش مالامال از حضرت زهرا (س) و شیفته و عاشق مریدان اهل بیت (علیهم السلام) بود.

حجت الاسلام پناهیان امروز در جمع زائران حاج قاسم سلیمانی در بیت الزهرا (موقوفه حاج قاسم سلیمانی) در کرمان گفت: سردار سلیمانی قلبش مالامال از حضرت زهرا (س) بود و شیفته و عاشق مریدان اهل بیت (علیهم السلام) بود، این شهید والامقام به حدی دوستان شهیدش را دوست دارد که آخرش وصیت کرد، او را در کنار رفیق شهیدش دفن کنند.

او به عشق و ارادت معصومان به خداوند اشاره کرد و افزود: اگر مفاتیح الجنان یا متن‌های ادعیه را نگاه کنید، از خودتان بپرسید، چرا اهل بیت کمتر عاشقانه با خدا صحبت کردند، چرا از محبت خدا صحبت کردند، چرا همیشه می گویند خدایا ما را ببخش؟

این کارشناس مدهبی به بیان سخن سردار سلیمانی پرداخت و  بیان داشت: ایشان بیان داشتند، مگر اولیای خداوند عاشق خدا نیستند؛ چرا عذرخواهی کردند و می‌گویند ما را ببخش؟

 او تصریح کرد: عشق به خدا و اهل بیت، عشق عبد به مولا نه دو نفر مساوی است؛ لذا اولیای خدا جسورانه با خدا صحبت نمی‌کنند، شاید در ادعیه کمتر از یک درصد ابراز محبت می‌بینیم، به خاطر علاقه مندی همش عذرخواهی می‌کنند و تشکر می‌کنند و برای اینکه علاقه‌مند و عاشق خدا شود و هم وقتی علاقه‌مند شد باید عذر خواهی کند.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: عاشقانه و عارفانه‌های مناجات معصومین سرشار از طلب مغفرت است و اینکه "خداوندا مرا به جهنم وارد نکن"، همچنین امام حسین در دعای عرفه یک خواسته دارد و اینکه مرا وارد جهنم نکن و دوزخ نبر که شدت تواضع و ادب نسبت به خداوند متعال آن‌ها را وادار به استغفار می‌کند.

او گفت: پیامبر می‌فرمایند من روزی ۷۰ بار استغفار می‌کنم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه همه کار‌های خوب مال ما نیست و از توفیقات خداست، افزود: هر فکر مثبتی انجام دهیم با کمک خداست و با جذبه و اراده خداست؛ لذا اولیای خدا غرور نمی‌گیرند.

حجت الاسلام پناهیان به داستانی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: یک نفر از ایشان پرسید اهل محبت چند درجه دارند؟ حضرت فرمودند، کمترین درجه معرفت ۳ درجه دارد: ۱. کار‌های خوب خودش را کوچک می‌کند مثل سردار سلیمانی که می‌گفت من کاری نمی‌کردم رهبری فرمود: سردار سلیمانی خودش را پنهان می‌کرد. ۲. گناه خودش را بزرگ می‌شمارد. ۳. احساس می‌کرد در ۲ دنیا می‌خواهند او را محاکمه کنند. مثل سردار سلیمانی جوری گریه می‌کرد و اصلا به این فکر نمی‌کرد که چند سال دارد خدمت می‌کرد؟!

او با بیان اینکه فرد سوال کننده غش کرد و گفت این کمترینش هست؟ تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) فرمود: ۷۰ درجه بالاتر از این هم هست. ما نمی دانم سردار سلیمانی در کدام درجه بوده است که این چنین گریه می‌کرد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: اهل بیت علیهم السلام فقط اظهار عجر و استغفار می‌کردند. عالم عاشقی عالم عجیبی بود. ما می‌گوییم سردار عاشق خدا بود، ولی اگر خودش بود می‌گفت من کی گفته سردار هستم.

او بیان داشت: هر کار خوبی می‌کنیم؟ لطف خدا بوده است. جاذبه از جانب او است. پس من اراده ندارم، بله آنجا‌هایی که کار خراب کردیم، جا‌هایی که کار خوب کردیم خدا دست ما را گرفته است و این حالت کسانی است که در محبت خدا غرق شدند. این قدر استغفار کنیم تا به آن محبت برسیم.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: چه کار کنیم زیاد استغفار کنیم؟ خدا از همه ما انتظار دارد سردار سلیمانی شویم و تاثیر گذار باشیم؛ چرا خدا همچین افرادی را لو می‌دهد و بعضی‌ها را لو نمی دهد تا شرمنده باشیم و شرمنده سازی یکی از کار‌های خدا است و بهترین حالت است و مهم است این احساس پدید بیاید.

او با اشاره به اینکه شرمندگی در برابر خدا یکی از راه‌های استغفار است، بیان داشت: علاقه به نیرو‌های شهید از ویژگی‌های فرماندهان بود.

حجت الاسلام پناهیان با ابراز خرسندی از استقبال مردم در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم بیان داشت: سردار سلیمانی سرت را بالا بگیر، الحمدلله مردم خوبی داشتید.

در پایان این آیین، دعای روح بخش کمیل با نوای طاهری و فرزندش با حضور مردم برگزار شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
قهرمان من حاج قاسم سلیمانی، سردار دلها است. ايشان الگوی راستين شیعه حضرت علی (ع) هستند.
آخرین اخبار