رستمی گفت: مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و اینکه هر روز شاهد بالا رفتن قیمت ارز به ویژه دلار و به دنبال آن افزایش نرخ دیگر کالاها باشیم، قابل قبول نیست.

امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: ماموستا باید الگویی برای جامعه باشد و زمینه وحدت و همدلی را در جامعه فراهم سازد.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: ما بر اساس حکم و شرع در خطبه‌ها سخنرانی می‌کنیم و تا این لحظه اتفاق نیفتاده که از سوی دولت موضوعی به ما تحمیل شود.

او گفت: این وظیفه روحانیون به ویژه امامان جمعه و جماعت و دارندگان تریبون است که در راستای آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی جامعه تلاش کنند.

امام جمعه سنندج با انتقاد از گرانی‌ها در کشور به ویژه در تامین برخی کالاها، گفت: مردم به لحاظ اقتصادی شرایط سختی دارند لذا مسئولان باید در راستای رفع مشکلات این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

ماموستا رستمی افزود: وعده کاهش قیمت دلار به مرز ۲۸ هزار تومان عملی نشد و روز به روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

او تصریح کرد: رفع مشکلات در این حوزه و ایجاد ثبات در قیمت‌ها نیاز به عزم جهادی و برنامه‌ریزی همه جانبه از سوی مسئولان و کار به دستان است.

امام جمعه سنندج از رشد بی‌رویه قیمت خودرو و ناتوانی مردم در خرید آن انتقاد کرد و افزود: چرا باید خودروسازان داخلی، محصولات خود را با قیمتی بالا و خارج از عرف، به بازار عرضه کنند، در حالیکه قدرت خرید مردم پایین است.

او اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی در حوزه‌های مختلف خدمات رفاهی گسترده‌ای در دورترین نقاط این مرز و بوم برای مردم مهیا شده که باید قدر آن را بدانیم.

ماموستا رستمی گفت: گاز، آب، برق و ... امروز به مرزی‌ترین نقاط کشور رسیده است باید با مصرف بهینه از این نعمات که به برکت نظام مردم از آن متنعم هستند شکر نعمت را به جای آوریم تا همه بتوانند به صورت عادلانه از خدمات رفاهی بهره‌مند شوند.

او در بخش دیگری از خطبه هایش در ادامه به اهمیت امانتداری در مکتب رسول خدا و صحابه کرام گریزی زد و گفت: پیامبر مکرم اسلام بزرگترین الگوی امانتداری، ایثار، از خودگذشتگی و رحمت للعالمین بر همه بشریت است.

رستمی اضافه کرد: پیامبر اسلام نسبت به امت خود و تمام انسان‌ها بسیار مهربان و مسئولیت پذیر بودند و بر توجه همه مسلمانان به تقویت چنین ویژگی‌هایی در خود دستور می‌دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.